Andreas Alm Fjellborg
Timlärare vid Kulturgeografiska institutionen
- Telefon:
- 018-471 73 92
- E-post:
- Andreas.Alm.Fjellborg@kultgeog.uu.se
- Besöksadress:
- Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan 10
- Postadress:
- Box 513
751 20 UPPSALA
Ladda ned kontaktuppgifter för Andreas Alm Fjellborg vid Kulturgeografiska institutionen
Projektledare vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi
- Telefon:
- 018-471 23 98
- E-post:
- andreas.alm.fjellborg@edu.uu.se
- Besöksadress:
- Von Kraemers allé 1 A
752 37 Uppsala - Postadress:
- Box 2136
750 02 Uppsala
Forskare i kulturgeografi vid Institutet för bostads- och urbanforskning (IBF)
- Telefon:
- 018-471 65 37
- E-post:
- andreas.alm.fjellborg@ibf.uu.se
- Besöksadress:
- Trädgårdsgatan 18
- Postadress:
- Box 514
751 20 UPPSALA
Mer information visas för dig som medarbetare om du loggar in.
Kort presentation
Denna text finns inte på svenska, därför visas den engelska versionen.
Department of Education
I work as a project manager with the National assessments in geography for grade 9. I focus on the statistical analysis of test-item difficulty, inter-rater reliability and test difficulty.
Institute for Housing and Urban Research (IBF)
My research spans from housing to education. The common ground for these interests are segregation and inequalities. Currently I focus on social mix and housing production, and patterns of pre-school segregation.
Nyckelord
- geography education
- housing
- inequality
- segregation
Publikationer
Senaste publikationer
- Förskola, boende och segregation (2024)
- Social bakgrund och kvalitet i svensk förskola (2024)
- Förskolans expansion och marknadisering (2024)
- Class-based preschool enrolment (2024)
- Housing production, tenure mix and social mix (2024)
Alla publikationer
Artiklar
- Class-based preschool enrolment (2024)
- Housing production, tenure mix and social mix (2024)
- Even in preschools (2023)
- Residential mobility and spatial sorting in Stockholm 1990-2014 (2022)
- Commuting patterns of preschool children in metropolitan Stockholm (2022)
- Sustainable development (2022)
- ”Föräldrars val av förskola bidrar till ökad segregation” (2022)
- Out-mobility from Stockholm's immigrant-dense neighbourhoods (2021)
- Leaving poor neighbourhoods (2020)
- Geographical variations in the relation between final course grades and results on the national tests in social sciences, 2015-2017 (2019)
- Vilka typer av uppgifter gynnar elever som följer kursplanen i svenska som andraspråk? (2018)