Pernilla Andersson
Universitetslektor vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi
- E-post:
- pernilla.andersson@edu.uu.se
- Besöksadress:
- Von Kraemers allé 1 A
752 37 Uppsala - Postadress:
- Box 2136
750 02 Uppsala
Publikationer
Urval av publikationer
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
- DOI för 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
- Ladda ner fulltext (pdf) av 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
Applications of transactional methodologies for analysis of teaching and learning processes
Ingår i Deweyan transactionalism in education, s. 87-98, Bloomsbury Academic, 2022
Embodied experiences of ‘decision-making’ in face of uncertain and complex sustainability issues
Ingår i Sustainable development teaching, Taylor & Francis Group, 2019
Transaktionella analyser av undervisning och lärande: SMED-studier 2006-2018
2019
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 46-62, 2018
Ingår i Environmental Education Research, s. 648-662, 2018
Logics of business education for sustainability
Ingår i Environmental Education Research, s. 463-479, 2016
A business to change the world: Moral responsibility in textbooks for International Economics
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 79-96, 2011
Senaste publikationer
Ingår i Environmental Education Research, s. 587-604, 2025
- DOI för Equipped for responsibility?: Discursive resources in business education for sustainability - an analytical tool
- Ladda ner fulltext (pdf) av Equipped for responsibility?: Discursive resources in business education for sustainability - an analytical tool
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
- DOI för 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
- Ladda ner fulltext (pdf) av 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
Ingår i The International Journal of Management Education, 2024
Ingår i SO-didaktik, s. 28-34, 2023
Överdrivna slutsatser om gymnasieelevers demokratikunskaper
Ingår i Skola och samhälle, 2022
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
Ingår i Environmental Education Research, s. 587-604, 2025
- DOI för Equipped for responsibility?: Discursive resources in business education for sustainability - an analytical tool
- Ladda ner fulltext (pdf) av Equipped for responsibility?: Discursive resources in business education for sustainability - an analytical tool
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
- DOI för 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
- Ladda ner fulltext (pdf) av 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
Ingår i The International Journal of Management Education, 2024
Ingår i SO-didaktik, s. 28-34, 2023
Överdrivna slutsatser om gymnasieelevers demokratikunskaper
Ingår i Skola och samhälle, 2022
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 46-62, 2018
Ingår i Environmental Education Research, s. 648-662, 2018
Logics of business education for sustainability
Ingår i Environmental Education Research, s. 463-479, 2016
A business to change the world: Moral responsibility in textbooks for International Economics
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 79-96, 2011
Doktorsavhandlingar, sammanläggning
Kapitel i böcker, delar av antologi
Applications of transactional methodologies for analysis of teaching and learning processes
Ingår i Deweyan transactionalism in education, s. 87-98, Bloomsbury Academic, 2022
Embodied experiences of ‘decision-making’ in face of uncertain and complex sustainability issues
Ingår i Sustainable development teaching, Taylor & Francis Group, 2019