Karin Johansson
Doktorand vid Institutionen för informatik och media
- E-post:
- karin.b.johansson@im.uu.se
- Besöksadress:
- Ekonomikum (plan 3)
Kyrkogårdsgatan 10 - Postadress:
- Box 513
751 20 UPPSALA
Ladda ned kontaktuppgifter för Karin Johansson vid Institutionen för informatik och media
Kort presentation
Mitt forskningsintresse fokuserar kring hur man designar för social interaktion, och hur man designar för sociala upplevelser relaterade till hållbarhet, lekfullt lärande och interaktivt berättande, genom att kombinera fysiska och digitala lösningar. Jag har en bakgrund som designer, egenföretagare och projektledare och min forskning är praktikernära, ofta genom en research-through-design-ansats, där jag ingår i designteam som utvecklar och samtidigt studerar designprocesser och designlösningar.

Publikationer
Senaste publikationer
Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
Ingår i PROCEEDINGS OF THE 13TH NORDIC CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, NORDICHI 2024, 2024
- DOI för Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
- Ladda ner fulltext (pdf) av Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
Interactive Storytelling for Communities, Heritage and Public Engagement
Ingår i ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 13TH NORDIC CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, NORDICHI 2024, 2024
Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
Ingår i ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 2024
- DOI för Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
- Ladda ner fulltext (pdf) av Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
Ingår i Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 2023
Towards Advancing Body Maps as Research Tool for Interaction Design
Ingår i TEI ’23, s. 1-9, 2023
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
Ingår i ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 2024
- DOI för Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
- Ladda ner fulltext (pdf) av Why Larp?: A Synthesis Article on Live Action Roleplay in Relation to HCI Research and Practice
Playing Cool - Winter Weather’s Influence on Location-Based Gaming
Ingår i Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, s. 1-16, 2021
- DOI för Playing Cool - Winter Weather’s Influence on Location-Based Gaming
- Ladda ner fulltext (pdf) av Playing Cool - Winter Weather’s Influence on Location-Based Gaming
Konferensbidrag
Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
Ingår i PROCEEDINGS OF THE 13TH NORDIC CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, NORDICHI 2024, 2024
- DOI för Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
- Ladda ner fulltext (pdf) av Daddy, You Can Be the Fox: Designing Hybrid Playgrounds for Nature Integrated Storytelling
Interactive Storytelling for Communities, Heritage and Public Engagement
Ingår i ADJUNCT PROCEEDINGS OF THE 13TH NORDIC CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION, NORDICHI 2024, 2024
Ingår i Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 2023
Towards Advancing Body Maps as Research Tool for Interaction Design
Ingår i TEI ’23, s. 1-9, 2023
Let’s Play Something New!: Designing for Digital Malleability in Outdoor Playgrounds
Ingår i Mindtrek '23, s. 233-244, 2023
- DOI för Let’s Play Something New!: Designing for Digital Malleability in Outdoor Playgrounds
- Ladda ner fulltext (pdf) av Let’s Play Something New!: Designing for Digital Malleability in Outdoor Playgrounds
Sensitizing Scenarios: Sensitizing Designer Teams to Theory
Ingår i Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, s. 1-13, 2020
Larping (Live Action Role Playing) as an Embodied Design Research Method
Ingår i DIS’19 Companion, 2019