Medie- och kommunikationsvetenskap: Digitala medier och organisationer
Kurs, Avancerad nivå, 2IV140
Fäll ut informationen nedan för att läsa mer om anmälan och behörighet.
Hösten 2025
Hösten 2025,
Uppsala, 100 %, Campus, Engelska
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 100 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 4 november 2025–4 december 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
Kandidatexamen om 180 hp med ett samhällsvetenskapligt ämne som huvudområde, varav 15 hp utgörs av självständigt arbete inom huvudområdet, eller motsvarande. Dessutom krävs kunskaper i engelska motsvarande vad som krävs för grundläggande behörighet till utbildning på grundnivå.
- Urval
-
Högskolepoäng (max 285 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 12 500 kr
- Studieavgift, totalt: 12 500 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2025
- Anmälningskod
- UU-26321
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 24 juli 2025–24 augusti 2025
- Institutionens information om registrering
Hösten 2025
Hösten 2025,
Uppsala, 100 %, Campus, Engelska
För utbytesstudenter
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 100 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 4 november 2025–4 december 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
Kandidatexamen om 180 hp med ett samhällsvetenskapligt ämne som huvudområde, varav 15 hp utgörs av självständigt arbete inom huvudområdet, eller motsvarande. Dessutom krävs kunskaper i engelska motsvarande vad som krävs för grundläggande behörighet till utbildning på grundnivå.
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 24 juli 2025–24 augusti 2025
- Institutionens information om registrering
Om kursen
På kursen lär du dig att på djupet analysera och kritiskt utvärdera den inverkan som sociokulturella förändringar har på dagens organisationer. Kursen fokuserar på att undersöka den mångfald av kommunikativa aktiviteter genom vilka organisationer söker att hantera och relatera till sina miljöer. Speciellt fokus läggs på de förändringsprocesser som dagens mediatisering och digitalisering för med sig för samtida organisationer.
Litteraturlista
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2025
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2024
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2023
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2022
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2019
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2017
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2016
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2015