Marknad och organisation
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE014
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Agndal, Henrik; Axelsson, Björn, Professionell marknadsföring, 3. uppl., Studentlitteratur AB, 2012Obligatorisk
- Bengtsson, Lars; Skärvad, Per-Hugo, Företagsstrategiska perspektiv, 4. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2011Obligatorisk
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014Obligatorisk
- Forslund, Magnus, Organisering och ledning, 2. [uppdaterade] uppl., Malmö, Liber, 2013Obligatorisk
Rekommenderad läsning
- Företag och marknad: samarbete och konkurrens. Praktikfall och övningar, 3., [rev.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2007
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, 6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl., Uppsala, Hallgren & Fallgren, 2014
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2025
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2024
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2023
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2021
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2020
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2017
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2013
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2011
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2011
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2009
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2008
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2007