Senaste forskningspublikationer
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 208-224, 2025
- DOI för School staff's perceptions of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools framework in Swedish schools
- Ladda ner fulltext (pdf) av School staff's perceptions of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools framework in Swedish schools
När utrymmet inte räcker till: Konsekvensen av förtätning för förskolors utevistelse
Ingår i Nordisk Barnehageforskning, s. 64-83, 2025
- DOI för När utrymmet inte räcker till: Konsekvensen av förtätning för förskolors utevistelse
- Ladda ner fulltext (pdf) av När utrymmet inte räcker till: Konsekvensen av förtätning för förskolors utevistelse
Ingår i Anais da Academia Brasileiras de Ciências, 2025
- DOI för The "Conhecimento Brasil" Program neglects the structural problems of Brazilian science and fails to offer a solution to the brain drain
- Ladda ner fulltext (pdf) av The "Conhecimento Brasil" Program neglects the structural problems of Brazilian science and fails to offer a solution to the brain drain
Undervisning för hållbarhet i förskolan: en handlingsorienterad didaktisk modell
Ingår i NorDiNa, s. 53-69, 2025
- DOI för Undervisning för hållbarhet i förskolan: en handlingsorienterad didaktisk modell
- Ladda ner fulltext (pdf) av Undervisning för hållbarhet i förskolan: en handlingsorienterad didaktisk modell
Motstånd, uthållighet och framgång: Kyrkoherden Margit Sahlin
Ingår i Margit Sahlin, s. 121-148, Artos & Norma bokförlag, 2025
2025
Poems for bridging students’ many languages: examples from multilingual classrooms
2025
Didactic Leadership for Students' Right to Development
2025
Ingår i Nordic Studies in Education, 2025
Ingår i Utbildning och religion i historiska perspektiv, s. 153-180, Artos & Norma bokförlag, 2025
Young children´s ethical reasoning about sharing - an analytical tool
Ingår i For the Learning of Mathematics, s. 8-13, 2025
Dogs, Strollers and Secret Courtyards. Preschool Tactics for Claiming Space in the Dense City
Ingår i Barn, 2025
Ingår i Teaching and Teacher Education, 2025
- DOI för The effectiveness of the Conversation Analytic Role-Play Method (CARM) on teachers' and classroom assistants' self-efficacy and interactional awareness: Identifying and responding to aided-speaking students' questions in whole class interaction
- Ladda ner fulltext (pdf) av The effectiveness of the Conversation Analytic Role-Play Method (CARM) on teachers' and classroom assistants' self-efficacy and interactional awareness: Identifying and responding to aided-speaking students' questions in whole class interaction
“Why Am I Going to Teach Science?”: Pre-Service Science Teachers` Perspectives on Science Education
Ingår i Journal of Science Teacher Education, s. 1-22, 2025
Sammanläggningarna - var det värt det?
Ingår i Kyrkans tidning, 2025
Förslaget om biskopar bygger inte på erfarenhet
Ingår i Kyrkans tidning, 2025
Evidensrörelsens totalitära anspråk
Ingår i Clartébloggen (Clarté - partipolitiskt obunden socialistisk tidskrift), 2025
Ingår i Developing interactional competencies at and for work, Springer, 2025
Recruiting help in everyday research work: epistemic stance taking and accountability in interaction
Ingår i Learning, Culture and Social Interaction, 2025
- DOI för Recruiting help in everyday research work: epistemic stance taking and accountability in interaction
- Ladda ner fulltext (pdf) av Recruiting help in everyday research work: epistemic stance taking and accountability in interaction
Politicised or Political: On Agonism and School as ‘Free Time’
Ingår i Studies in Philosophy and Education, 2025
Ingår i SSM - Population Health, 2025
- DOI för Neighborhood income inequality, maternal relative deprivation and neonatal health in Sweden: A cross-sectional study using individually defined multi-scale contexts
- Ladda ner fulltext (pdf) av Neighborhood income inequality, maternal relative deprivation and neonatal health in Sweden: A cross-sectional study using individually defined multi-scale contexts
Ingår i INDRUM 2024 Proceedings, s. 871-880, 2024
The Swedish National Professional program: A critical policy analysis
2024
Främmande språk som pedagogisk profil – val av internationell förskola
Ingår i Förskolans expansion och marknadisering, s. 155-176, Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Emotional and Behavioural Difficulties, s. 187-202, 2024
- DOI för Autism as diversity or difference?: A text analysis study involving students, caregivers and education professionals in two special educational settings
- Ladda ner fulltext (pdf) av Autism as diversity or difference?: A text analysis study involving students, caregivers and education professionals in two special educational settings
Ingår i Historisk Tidskrift, 2024
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 1-14, 2024
- DOI för Labour division and inclusion: perspectives of early childhood education staff on interprofessional collaboration when identifying and working with autistic children
- Ladda ner fulltext (pdf) av Labour division and inclusion: perspectives of early childhood education staff on interprofessional collaboration when identifying and working with autistic children
Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
Ingår i Living Well in a World Worth Living in for All, s. 31-43, Springer, 2024
- DOI för Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
- Ladda ner fulltext (pdf) av Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
Ingår i Forskning og Forandring, s. 3-22, 2024
- DOI för ”Det var som att hugga med machete i början – nu förfinar vi”: En studie av Samverkan för bästa skola som styrningsteknologi
- Ladda ner fulltext (pdf) av ”Det var som att hugga med machete i början – nu förfinar vi”: En studie av Samverkan för bästa skola som styrningsteknologi
Ingår i International Journal of Science Education, Part B Communication and Public Engagement, s. 1-16, 2024
Lärares forskning - språngbräda eller återvändsgränd?
2024
Samhällsfrågor bortom punkterna - elevers resonerande utifrån punktdiagram i samhällskunskap
Ingår i Acta Didactica Norden, 2024
- DOI för Samhällsfrågor bortom punkterna - elevers resonerande utifrån punktdiagram i samhällskunskap
- Ladda ner fulltext (pdf) av Samhällsfrågor bortom punkterna - elevers resonerande utifrån punktdiagram i samhällskunskap
Early Primary Teacher Perspectives on Functional Writing in Relation to Their Plurilingual Students
Ingår i I skriftkulturens grenseland, s. 221-258, Cappelen Damm Akademisk, 2024
- DOI för Early Primary Teacher Perspectives on Functional Writing in Relation to Their Plurilingual Students
- Ladda ner fulltext (pdf) av Early Primary Teacher Perspectives on Functional Writing in Relation to Their Plurilingual Students
Undervisning för hållbar utveckling för lärare F-6
Gleerups Utbildning AB, 2024
Utbildning för etisk och ansvarsfull matkonsumtion: ett relationellt perspektiv
Ingår i Kotitalousopetus: valmiuksia nuorten arkeen ja muuttuvaan maailmaan, s. 187-205, Suomen ainedidaktisen tutkimusseura, 2024
Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
Ingår i Nordisk judaistik - Scandinavian Jewish Studies, s. 20-35, 2024
- DOI för Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
- Ladda ner fulltext (pdf) av Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
Revenues, ultimate sovereigns and resource allocation at Finnish, Swedish, UK and US universities
Ingår i Higher Education Governance & Policy, s. 52-71, 2024
Ingår i Journal of Cognitive Historiography, s. 141-167, 2024
Ingår i Secular Schooling in the Long Twentieth Century?, s. 131-150, Walter de Gruyter, 2024
- DOI för Social Democracy, Confessional Pluralism, and Value Indoctrination: Swedish Textbooks on Christianity and Religion, 1945–1974
- Ladda ner fulltext (pdf) av Social Democracy, Confessional Pluralism, and Value Indoctrination: Swedish Textbooks on Christianity and Religion, 1945–1974
Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 29-43, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
- Ladda ner fulltext (pdf) av Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 3-6, Stockholm University Press, 2024
Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 145-160, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
- Ladda ner fulltext (pdf) av Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 119-142, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
- Ladda ner fulltext (pdf) av Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 179-199, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
- Ladda ner fulltext (pdf) av Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 219-239, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
- Ladda ner fulltext (pdf) av Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 277-294, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
- Ladda ner fulltext (pdf) av Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
Stockholm University Press, 2024
- DOI för Specialpedagogik som politik och praktik: Specialpedagogiska professioner i den svenska skolan sedan 1980
- Ladda ner fulltext (pdf) av Specialpedagogik som politik och praktik: Specialpedagogiska professioner i den svenska skolan sedan 1980
Om stormaktstiden i läroböcker i historia för gymnasieskolan
Ingår i Historielärarnas förenings årsskrift 2024, s. 33-56, Historielärarnas förening, 2024
Vanartig, osedlig eller sjuklig?
Ingår i Historisk Tidsskrift, s. 357-368, 2024
- DOI för Vanartig, osedlig eller sjuklig?
- Ladda ner fulltext (pdf) av Vanartig, osedlig eller sjuklig?
Matematiska och etiska resonemang i förskolans undervisning
Ingår i Barns rätt till utveckling, 2024