Socialt arbete med barn, unga och familj
Kurs, Avancerad nivå, 2SC155
Hösten 2024 Hösten 2024, Visby, 100 %, Campus, Svenska
- Studieort
- Visby
- Studietakt
- 100 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 3 oktober 2024–5 november 2024
- Undervisningsspråk
- Svenska
- Behörighet
-
180 hp inom Socionomprogrammet, eller kandidatexamen om 180 hp med 90 hp i socialt arbete eller motsvarande.
- Urval
-
Högskolepoäng (max 285 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 12 500 kr
- Studieavgift, totalt: 12 500 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2024
- Anmälningskod
- UU-23721
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 25 juli 2024–25 augusti 2024
- Institutionens information om registrering
Hösten 2024 Hösten 2024, Uppsala, 100 %, Campus, Svenska
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 100 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 3 oktober 2024–5 november 2024
- Undervisningsspråk
- Svenska
- Behörighet
-
180 hp inom Socionomprogrammet, eller kandidatexamen om 180 hp med 90 hp i socialt arbete eller motsvarande.
- Urval
-
Högskolepoäng (max 285 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 12 500 kr
- Studieavgift, totalt: 12 500 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2024
- Anmälningskod
- UU-23713
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 25 juli 2024–26 augusti 2024
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Kursen ger fördjupade kunskaper och färdigheter i socialt arbete med barn, unga och familj. Kursen behandlar teoretiska perspektiv på barndom och familj, aktuell nationell och internationell forskning om utsatthet och samhällets insatser till målgruppen. I kursen ingår ett moment där du arbetar med att självständigt planera och genomföra en barnintervju samt att utvärdera sitt eget arbete och identifiera eget behov av fortsatt kunskapsutveckling.