Publikationer
Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, s. 6-24, 2025
School Leader Autonomy: a Systematic Review
Ingår i Educational Administration Quarterly, 2025
- DOI för School Leader Autonomy: a Systematic Review
- Ladda ner fulltext (pdf) av School Leader Autonomy: a Systematic Review
The teaching and learning during the principal training program
2025
An anthropological study of the third generation survivors and their public commemoration
2025
Professional development through education for aspiring principals: a Swedish case
2025
2025
Ingår i Nordic Studies in Education, s. 59-75, 2025
- DOI för Att närvara där det händer: det pedagogiska ledarskapets betydelse för att leda lärares återkopplingsarbete
- Ladda ner fulltext (pdf) av Att närvara där det händer: det pedagogiska ledarskapets betydelse för att leda lärares återkopplingsarbete
2025
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 1-14, 2024
- DOI för What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures
- Ladda ner fulltext (pdf) av What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures
Ingår i Skolan som politisk organisation, s. 131-156, Gleerups Utbildning AB, 2024
Organizational Routines and Theorizing in Large-Scale School Improvement—Exploring a Swedish Design
Ingår i Leadership and Policy in Schools, 2024
Nytillträdda rektorers identitet som rektor
Ingår i Att leda mot skolans mål, s. 215-226, Gleerups Utbildning AB, 2024
A critical study of the Swedish school intervention Collaboration for the Best School
2024
Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i European Educational Research Journal, s. 347-365, 2024
- DOI för Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
- Ladda ner fulltext (pdf) av Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i Professional Development in Education, s. 333-346, 2024
- DOI för The need for recognised educational infrastructures to support superintendents' professional development
- Ladda ner fulltext (pdf) av The need for recognised educational infrastructures to support superintendents' professional development
Ingår i Journal of Educational Administration & History, s. 1-19, 2024
The narrative imagination - listen to the stories of the third generation survivors
2024
Handlingsutrymme och kontroll i skärningspunkten mellan huvudmannens och rektors ansvar.
Ingår i Leda för likvärdighet., s. 75-90, Gleerups Utbildning AB, 2024
Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
Ingår i Living Well in a World Worth Living in for All, s. 31-43, Springer, 2024
- DOI för Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
- Ladda ner fulltext (pdf) av Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
Ingår i Forskning og Forandring, s. 3-22, 2024
- DOI för ”Det var som att hugga med machete i början – nu förfinar vi”: En studie av Samverkan för bästa skola som styrningsteknologi
- Ladda ner fulltext (pdf) av ”Det var som att hugga med machete i början – nu förfinar vi”: En studie av Samverkan för bästa skola som styrningsteknologi
Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, 2024
- DOI för Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
- Ladda ner fulltext (pdf) av Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i International Journal of Educational Management, s. 302-316, 2024
- DOI för Big ideas, soft governance: managing large-scale school improvement at the national agency level in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Big ideas, soft governance: managing large-scale school improvement at the national agency level in Sweden
The Swedish National Professional program: A critical policy analysis
2024
Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
Ingår i Nordisk judaistik - Scandinavian Jewish Studies, s. 20-35, 2024
- DOI för Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
- Ladda ner fulltext (pdf) av Om detta må ni berätta: En analys av den tredje generationen överlevandes berättelser om Förintelsen
Tillitsbaserat ledarskap och autonomi
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning., s. 73-88, Liber, 2023
Principal’s autonomy and control in Sweden before and during COVID 19 - an explorative study
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 1-13, 2023
For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 325-340, 2023
- DOI för For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
- Ladda ner fulltext (pdf) av For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Skolans kultur och kulturer inom skolan
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, s. 108-124, Liber, 2023
Skolans arbets- och utvecklingsorganisation i vetenskaplig belysning
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, Liber, 2023
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, s. 28-44, Liber, 2023
Liber, 2023
Ingår i Journal of Educational Administration & History, s. 420-440, 2023
- DOI för In the eye of the storm? Mapping out a story of principals’ decision-making in an era of decentralisation and re-centralisation
- Ladda ner fulltext (pdf) av In the eye of the storm? Mapping out a story of principals’ decision-making in an era of decentralisation and re-centralisation
Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 562-579, 2023
- DOI för Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
- Ladda ner fulltext (pdf) av Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
Principals’ identity – developing and validating an analysis instrument in the Swedish context
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 185-200, 2023
- DOI för Principals’ identity – developing and validating an analysis instrument in the Swedish context
- Ladda ner fulltext (pdf) av Principals’ identity – developing and validating an analysis instrument in the Swedish context
Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
Ingår i Utbildning och lärande, s. 7-21, 2023
- DOI för Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
- Ladda ner fulltext (pdf) av Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
Ingår i Journal of educational change, s. 497-519, 2022
- DOI för Sense-making of autonomy and control: Comparing school leaders in public and independent schools in a Swedish case
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sense-making of autonomy and control: Comparing school leaders in public and independent schools in a Swedish case
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 733-750, 2022
- DOI för Comparing principal autonomy in time and space: modelling school leaders’ decision making and control
- Ladda ner fulltext (pdf) av Comparing principal autonomy in time and space: modelling school leaders’ decision making and control
Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
Ingår i Revue internationale d'éducation Sèvres, s. 55-65, 2022
- DOI för Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
- Ladda ner fulltext (pdf) av Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, 2022
- DOI för Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande
- Ladda ner fulltext (pdf) av Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande
Ingår i Education Inquiry, s. 1-18, 2022
2022
Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 150-162, 2022
- DOI för Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
- Ladda ner fulltext (pdf) av Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
Rektorers identitet: en bok om ledarskap, meningsskapande och lömska problem
Studentlitteratur AB, 2021
Kampen för legitimation gav ny utbildningspolitik
Ingår i Skolledaren, s. 24-26, 2021
Ingår i Att leda mot skolans mål, s. 289-302, Gleerups Utbildning AB, 2020
Principals´ emotional identity: the Swedish case
Ingår i School Leadership and Management, s. 335-351, 2020
2020
Den närvarande antisemitismen: iakttagelser under ett socialantropologiskt fältarbete i Stockholm
Ingår i Antroperspektiv, 2020
Det pedagogiska ledarskapets praktiker: Rapport från en forskningscirkel
2020
- Ladda ner fulltext (pdf) av Det pedagogiska ledarskapets praktiker: Rapport från en forskningscirkel
Ingår i Learning and Teaching, s. 1-17, 2020
- DOI för Creating a reflective space in higher education: The case of a Swedish course for professional principals
- Ladda ner fulltext (pdf) av Creating a reflective space in higher education: The case of a Swedish course for professional principals
Ingår i Research in Educational Administration and Leadership, s. 417-452, 2020
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, s. 572-589, 2019
Att skapa förutsättningar för utveckling
Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog., Studentlitteratur AB, 2019
Learning to lead -: creating a space for reflection in principal training program.
2019
Principal turnover and mobility -: when is it a problem and for whom?
2019
Rektorers mobilitet: En enkätundersökning
2019
Educational infrastructures and organisational memory: Observations from a Swedish perspective
Ingår i Improving Schools, s. 255-268, 2018
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 690-704, 2018
2018
I gränslandet mellan forskning och utveckling: En studie av FoSam:s forskningscirkelledarpraktik
2018
Idéstyrningens etiska dilemman
Ingår i Etiska perspektiv på skolledares arbete, s. 99-110, 2017
Om lärarblivande: En livsvärldsfenomenologisk studie om bildningsgångar in i läraryrket
2017
State policy directives and middle tier translation in a Swedish example.
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 393-408, 2016
Knowledge transfer in school-to-school collaborations: The position of boundary objects and brokers
Ingår i Education Inquiry, s. 443-461, 2016
Sense-making in a temporary organization: Implementing a new curriculum in a Swedish municipality
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 532-545, 2015
Ways of seeing the role of an advanced teacher in relation to school development in Sweden
2015
Who needs to learn? What needs to develop? Different ways of seeing the role of an advanced teacher
2015
Swedish teachers and school leaders as researchers within their own practice
2014
Advanced teachers in Swedish schools – proud missionaries with visions of development
2014
Lära tillsammans som grund för utveckling i förskolan
Ingår i Det goda lärandets grunder, s. 61-73, Gleerups Utbildning AB, 2014
Designing temporary systems – exploring local school improvement intentions in the Swedish context
Ingår i Journal of educational change, s. 57-75, 2013
Mellan varumärke och gemensamt raster: Skilda sätt att se verksamhetsidéer för pedagogisk verksamhet
2013
2013
Skolutveckling utifrån ett lärande organisations-perspektiv
Ingår i Med ansiktet vänt mot Europa, Myndigheten för skolutveckling/Skolverket, 2011
Med ansiktet vänt mot Europa: Perspektiv på skolutveckling
Lärarförbundet, 2011
Lära för livet eller för skolan?: En skolas försök att förena oförenliga perspektiv
2007
Att göra lika på olika sätt: En studie av sex särskilt utvecklingsbenägna skolor
2004
Flexibilitet lärande eller hinder
Ingår i I Utsikter och insikter. En antologi om flexibelt lärande i vuxenutbildningen., s. 21-30, Nationellt centrum för flexibelt lärande, 2004