Teknisk-naturvetenskapliga fakultetens universitetspedagogiska konferens

Varje år ger teknisk-naturvetenskapliga fakultetens universitetspedagogiska konferens plats för möten, diskussion och presentationer för den pedagogiska utvecklingen och de pedagogiska projekt som sker vid vår fakultet.

Konferensen är ett utmärkt forum för att diskutera nya projekt och projektidéer eller knyta kontakter med framtida samarbetspartner kring pedagogiskt relevanta frågor.

Registrera dig till konferensen

Sista anmälningsdagen för deltagare är 7 mars.

TUK 2024

Årets konferens går av stapeln torsdag 14 mars 2024. Inbjuden föreläsare är Maria Wolrath-Söderberg, docent i retorik och lektor på Södertörns högskola, som kommer att tala om ”Hur rustar vi våra studenter för att delta som aktiva och ansvarsfulla medborgare i ljuset av stora samhällsutmaningar som klimatkrisen?”.

Programmet för konferensen är klart, och inkluderar inbjuden föreläsaren, parallella sessioner och lunch med postersession, med alla abstracts. Plats för konferensen är Ångströmlaboratoriet, föreläsningssal Eva von Bahr, Å100195.

Vill du bidra till konferensen?

Anmäl ditt bidrag senast 23 februari. Ange om du vill bidra med en poster, runda bord diskussion eller live presentation. Anmäl dig som deltagare fram till 7 mars.

• TUK 2023: Anna Danielsson on Identity in science education
  • TUK 2022: Dag Wedelin on Mathematical thinking