Projektledning med agila metoder 2
7,5 hp
Kurs, Grundnivå, 5SD953
Våren 2025 Våren 2025, Visby, 50 %, Campus, Engelska Ges endast inom program
- Studieort
- Visby
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 20 januari 2025–30 mars 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
Projektledning med agila metoder, 7,5 hp
- Sista anmälningsdag
- 15 oktober 2024
- Anmälningskod
- UU-04834
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 19 december 2024–16 januari 2025
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Kursen behandlar följande: Produktutvecklingsprocessen, produktplanering, kundkrav, produktspecifikationer, konceptutveckling, val av koncept, innovationsprocesser och innovationsutveckling med fokus på utveckling av spel samt spelifierade ("gamified") varor och tjänster.
Verktyg i produkt- och innovationsprocessen såsom kundcentrerad produktutveckling (QFD) och gap-analyser. Insamling av kundönskemål genom till exempel kundenkäter och intervjuer. Produktkalkyler och produktionsekonomi samt introduktion till produktionssystem och logistik. Skillnader och likheter i produkt- och innovationsutvecklingsarbetet i små och stora spelföretag.
Litteraturlista
Litteraturlista saknas.
Kontakt
- Studievägledare Stephanie Noroozy
- gamedesign@speldesign.uu.se
- Studieadministration: frågor om registrering, återbud, avbrott m.m.
- studentservice-cg@uu.se