Lärande, identitet och kommunikation
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 2PE703
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Cekaite, Asta; Evaldsson, Ann-Carita, Staging Multilingual Identities and Negotiating Monolingual Norms in Multiethnic School Settings. Special issue Poly-Lingual Languaging Around and Among Children and Adolescents, Ingår i: International journal of multilingualism., 2008, s. 177–196Obligatorisk (20 s.)
- Kitzinger, Celia, Heteronormativity in action: Reproducing the heterosexual nuclear family in after-hours medical calls, Ingår i: Social problems: official journal of the Society for the study of social problems, vol. 52, nr. 4, 2005, s. 477–498Obligatorisk (21 sidor)
- Rogoff, Barbara, The cultural nature of human development, New York, Oxford University Press, 2003Obligatorisk ((Urval, s. 3–36, 236–326) (123 sidor).)
- Understanding practice: perspectives on activity and context, Cambridge, Cambridge Univ. Press, 1993Obligatorisk ((Urval, s. 3–32, 269–305, 327–342) (80 sidor).)
- Zimmerman, Don H., Identities in talk, London, Sage, 1998Obligatorisk ((Urval, s. 1–14, 15–33, 87–120, 133–170) (101 sidor).)
- Goodwin, Charles, The cooperative, transformative organization of human action., Ingår i: Journal of pragmatics: an interdisciplinary quarterly of language studies, vol. 46, nr. 1, 2013, s. 8–23Obligatorisk (16 s.)
- Goodwin, M.H., Participation and embodied action in preadolescent girl's assessment activity., Ingår i: Research on language and social interaction, vol. 40, nr. 4, 2007, s. 353–375Obligatorisk (24 s.)
- Lee, Yo-An, Third turn position in teacher talk: Contingency and the work of teaching., Ingår i: Journal of pragmatics: an interdisciplinary quarterly of language studies, vol. 39, nr. 6, 2007, s. 180–206Obligatorisk (26 s.)
- Macbeth, D, Teacher authority as practical action., Ingår i: Linguistics and education: an international research journal, vol. 3, nr. 4, 1991, s. 33Obligatorisk
- Macbeth, D, Classroom encounters with the unspeakable: "Do you see, Danelle?", Ingår i: Discourse processes: a multidisciplinary journal, vol. 17, nr. 2, 1994, s. 311–335Obligatorisk (24 s.)
- Martin, C; Sahlström, F, Learning as longitudinal interactional change: From other-repair to self-repair in physiotherapy treatment., Ingår i: Discourse processes: a multidisciplinary journal, vol. 47, nr. 8, 2010, s. 668–697Obligatorisk (32 s.)
- Mehan, Hugh, "What time is it, Denise?": Asking known information questions in classroom discourse., Ingår i: Theory into practice: TIP, vol. 18, nr. 4, 1979, s. 285–294Obligatorisk (11 s.)
- Melander, H, Transformations of knowledge within a peer group. Knowing and learning in interaction., Ingår i: "Learning, culture and social interaction", vol. 1, nr. 3-4, 2012, s. 232–248Obligatorisk (17 s.)
- Svahn, J; Evaldsson, A-C, Talking moral stances into being: The interactional management of moral reasoning in Aggression Replacement Training (ART) classroom sessions., Ingår i: Text & talk: an interdisciplinary journal of language, discourse & communication studies, vol. 33, nr. 6, 2013, s. 793–815Obligatorisk (24 s.)
- Lindwall, O; Lymer, G; Greiffenhagen, C, The sequential analysis of instruction, Wiley-BlackwellObligatorisk ((distribueras av kursledaren). ingår i: Handbook of classroom discourse and interaction.)
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2020
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2015
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2014
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2007