Lärande, identitet och kommunikation
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 2PE703
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Rogoff, Barbara, The cultural nature of human development, New York, Oxford University Press, 2003Obligatorisk ((Urval, s. 3–36, 236–326) (123 sidor).)
- Understanding practice: perspectives on activity and context, Cambridge, Cambridge Univ. Press, 1993Obligatorisk ((Urval, s. 3–32, 269–305, 327–342) (80 sidor).)
- Zimmerman, Don H., Identities in talk, London, Sage, 1998Obligatorisk ((Urval, s. 1–14, 15–33, 87–120, 133–170) (101 sidor).)
- Goodwin, M.H., Participation and embodied action in preadolescent girl's assessment activity., Ingår i: Research on language and social interaction, vol. 40, nr. 4, 2007, s. 353–375Obligatorisk (24 s.)
- Macbeth, D, Teacher authority as practical action., Ingår i: Linguistics and education: an international research journal, vol. 3, nr. 4, 1991, s. 33Obligatorisk
- Martin, C; Sahlström, F, Learning as longitudinal interactional change: From other-repair to self-repair in physiotherapy treatment., Ingår i: Discourse processes: a multidisciplinary journal, vol. 47, nr. 8, 2010, s. 668–697Obligatorisk (32 s.)
- Mehan, Hugh, "What time is it, Denise?": Asking known information questions in classroom discourse., Ingår i: Theory into practice: TIP, vol. 18, nr. 4, 1979, s. 285–294Obligatorisk (11 s.)
- Melander, H, Transformations of knowledge within a peer group. Knowing and learning in interaction., Ingår i: "Learning, culture and social interaction", vol. 1, nr. 3-4, 2012, s. 232–248Obligatorisk (17 s.)
- Svahn, J; Evaldsson, A-C, Talking moral stances into being: The interactional management of moral reasoning in Aggression Replacement Training (ART) classroom sessions., Ingår i: Text & talk: an interdisciplinary journal of language, discourse & communication studies, vol. 33, nr. 6, 2013, s. 793–815Obligatorisk (24 s.)
- Lindwall, O; Lymer, G; Greiffenhagen, C, The sequential analysis of instruction, Wiley-BlackwellObligatorisk ((distribueras av kursledaren). ingår i: Handbook of classroom discourse and interaction.)
- Goodwin, Charles, Participation, stance and affect in the organization of activities., Ingår i: Discourse & society., vol. 18, nr. 1, 2007, s. 53–73Obligatorisk
- Wortham, Stanton, From Good Student to Outcast: The Emergence of a Classroom Identity, Ingår i: [Ethos - samling av trycksaker gällande reklam för dagstidningar och tidskrifter], vol. 32, nr. 2, s. 164–187Obligatorisk
- Hjörne, Eva; Evaldsson, Ann-Carita, Disability identities and category work in institutional practices: the case of 'a typical ADHD girl, Ingår i: The Routledge Handbook of language and identity, Milton Park, Abingdon, Oxon, Routledge, [2016], s. 386–412Obligatorisk (Distribueras av kursledaren.)
- Kitzinger, Celia; Frith, Hanna, Just Say No?: The Use of Conversation Analysis in Developing a Feminist Perspective on Sexual Refusal, Ingår i: Discourse & society., vol. 10, nr. 3, 1999, s. 293–316Obligatorisk
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2020
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2015
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2014
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2007