Marknadsföring och organisering - grupp och individ
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE211
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Robbins, Stephen P.; Judge, Timothy, Organizational Behavior, 18th edition, Global edition, Pearson Education Limited, 2018Obligatorisk (Förtydligande: Detta rör sig om upplaga 18. Observera att det alltid är senaste upplagan som gäller (18 uppl.) Fungerar gör även: ISBN-13: 978–0-13–472932-9 samt om du redan köpt ISBN: 9781292016559 (Europeisk version 2 uppl.))
- Schiffman, Leon G.; Kanuk, Leslie Lazar; Hansen, Håvard, Consumer behaviour: a European outlook, 2nd ed., Harlow, England, Financial Times Prentice Hall, 2012Obligatorisk
Referenslitteratur
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014 (Senaste upplagan gäller alltid.)
- Jonsson, Pernilla; Stoopendahl, Patrik; Sundström, Malin, Köprevolutionen: hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2015
- Perlow, Leslie A., Finding time: how corporations, individuals, and families can benefit from new work practices, Ithaca, NY ;a London, ILR Press, 1997
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, 6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl., Uppsala, Hallgren & Fallgren, 2014 (Senaste upplagan gäller alltid.)
- Östberg, Jacob; Graffman, Katarina, Vi är vad vi köper: konsumtionskulturen är här för att stanna, Stockholm, Mondial, [2018]
* Obligatorisk