Marknadsföring och organisering - grupp och individ
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE211
Huvudgrupp 1
- Bryman, Alan; Bell, Emma, Företagsekonomiska forskningsmetoder, Upplaga 3, 2017Obligatorisk (Alternativt den engelska upplagan Business Research Methods, upplaga 6, 2022)
- Schiffman, Leon G.; Kanuk, Leslie Lazar; Hansen, Håvard, Consumer behaviour: a European outlook, 2nd ed., Harlow, England, Financial Times Prentice Hall, 2012Obligatorisk
- Wilson, Fiona, Organisation, arbete och ledning: en kritisk introduktion, 3. uppl., Stockholm, Liber, 2017Obligatorisk
Referenslitteratur
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014 (Senaste upplagan gäller alltid.)
- Jonsson, Pernilla; Stoopendahl, Patrik; Sundström, Malin, Köprevolutionen: hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2015
- Perlow, Leslie A., Finding time: how corporations, individuals, and families can benefit from new work practices, Ithaca, NY ;a London, ILR Press, 1997
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, Sjunde upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]
- Trost, Jan; Hultåker, Oscar, Enkätboken, 5., [moderniserade och rev.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2016
- Östberg, Jacob; Graffman, Katarina, Vi är vad vi köper: konsumtionskulturen är här för att stanna, Stockholm, Mondial, [2018]
* Obligatorisk