Publikationer
The advantage of videos over text to boost adolescents' lateral reading in a digital workshop
Ingår i Behavior and Information Technology, s. 1-15, 2024
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-11, 2024
Positioning controversy in environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-27, 2024
Ingår i Journal of Research on Technology in Education, s. 1-27, 2024
Dimensioner av samhällsanalytiskt tänkande
Ingår i POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, s. 61-74, 2024
2024
Developing source critical skills in social studies: Insights from a design-based research
2024
Att utmana bilden av systemet: elever läser visualiseringar av samhällssystem
Ingår i Nordidactica, s. 112-138, 2024
Ingår i The International Journal of Management Education, 2024
Diagrams in Civic Education: Visuospatial Models of Society in Textbooks and Teaching
Palgrave Macmillan, 2024
Teaching Civic Visual Literacy: Four Guiding Principles
Ingår i Diagrams in Civic Education, s. 87-129, Palgrave Macmillan, 2024
2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 659-674, 2023
Civic reasoning about power issues: The criticality of agency, arena and relativity
Ingår i Journal of Social Science Education, 2023
Focal points for teaching the notion of critical aspects
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 1-14, 2023
Under the Influence: On the Role of the Object of Education in Bildung
2023
Fiction Science and the Role of Theory in ESE
2023
2023
Using history to protect children from extremist ideologies: The example of Noor Magazine in Egypt
Ingår i Historical Encounters, s. 114-129, 2023
Ingår i SO-didaktik, s. 28-34, 2023
AI i skolan: Möjligheter och utmaningar i undervisningen
Natur och kultur, 2023
Sobre pensar historicamente e o desafio da educação histórica
Ingår i História & Ensino, s. 8-29, 2023
Ingår i Mellan kunskap och fostran, s. 43-53, Studentlitteratur AB, 2023
TPACK and the design of teaching against misinformation in five school subjects
2023
Sluta ställ kritiskt tänkande och faktainlärning i motsats till varandra
Ingår i Skola och samhälle, 2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 1659-1677, 2023
De svenska romernas historia i högstadieklassrummet - en designstudie
2022
Ingår i Frontiers in Education, 2022
Ingår i SN Social Sciences, 2022
- DOI för Teachers’ views on disinformation and media literacy supported by a tool designed for professional fact-checkers: Perspectives from France, Romania, Spain and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Teachers’ views on disinformation and media literacy supported by a tool designed for professional fact-checkers: Perspectives from France, Romania, Spain and Sweden
Ingår i Compare, s. 1-18, 2022
Locating the Controversial in Environmental and Sustainability Education
2022
Action Incontinence: Action and Competence in Dark Pedagogy
Ingår i Pedagogy in the Anthropocene, s. 107-128, Palgrave Macmillan, 2022
De svenska romernas historia i SO-klassrummet: En designstudie på högstadiet
Ingår i Nordidactica, s. 154-187, 2022
Didaktiken efter idealismen: Undervisningsobjektets återkomst i antropocen
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 32-53, 2022
Ingår i International Research in Geographical and Environmental Education, s. 172-187, 2022
Students Evaluating and Corroborating Digital News
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 549-565, 2022
Lärarstudenters ämnesdidaktiska reflektioner i geografi, historia, religion och samhällskunskap
Ingår i Nordidactica, s. 122-148, 2022
Applications of transactional methodologies for analysis of teaching and learning processes
Ingår i Deweyan transactionalism in education, s. 87-98, Bloomsbury Academic, 2022
Rätt kompetens behövs hos dem som beslutar om lärares professionsutveckling
Ingår i Skola och samhälle, 2022
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 1-22, 2022
Samhällskunskap (social science education) in Sweden: A country report
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 85-106, 2022
Ingår i Information, 2021
Immersion and ritual in Object-Oriented Didactics and Sensuous Learning
2021
Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap
Natur och kultur, 2021
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 317-348, Natur och kultur, 2021
Vetenskapsteori och teori i tillämpning inom utbildningsvetenskaperna
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 42-80, Natur och kultur, 2021
Vad möjliggör modellen?: Elevers förståelse av visuella modeller i samhällskunskap.
2021
Progression of critical thinking in social science education.
Ingår i Creativity, Literacy and Critical Thinking in Subject Education, 2021
Demokratin är utbildningens innehåll, mer än mål eller medel
Ingår i Skola och samhälle, 2021
Ingår i SO-didaktik, s. 6-7, 2021
2021
A phenomenographic approach as a tool in teachers' daily work.
Ingår i Phenomenography and variation theory - continuity and change!, 2021
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 13-35, Natur och kultur, 2021
Fenomenografi och variationsteori: att undersöka lärande och utveckla undervisning
Ingår i Vetenskapliga teorier för lärare, s. 296-321, Natur och kultur, 2021
Ämneslärarens arbete: Didaktiska perspektiv
Natur och kultur, 2021
Verksamhetsteori: bildning genom deltagande i praktiker
Ingår i Vetenskapliga teorier för lärare, s. 346-371, Natur och kultur, 2021
Ämnesdidaktiskt forsknings- och utvecklingsarbete
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 449-491, Natur och kultur, 2021
Ämneslärarens didaktiska ledarskap
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 321-352, Natur och kultur, 2021
The Pluriversity for Stuck Humxns: A Queer EcoPedagogy & Decolonial School
Ingår i Queer Ecopedagogies, s. 183-218, Springer, 2021
Ingår i History Education Research Journal (HERJ), 2021
- DOI för Realising Roma rights through a high-stakes history test: Secondary school students narrating the Swedish Roma past, present and future
- Ladda ner fulltext (pdf) av Realising Roma rights through a high-stakes history test: Secondary school students narrating the Swedish Roma past, present and future
Samhällsanalys: resonerande, kunskap, omdöme: en didaktisk modell
Ingår i SO-didaktik, s. 16-23, 2021
Ingår i Future Internet, 2021
Forskningscirklar i religionsdidaktik
Ingår i Religion och livsfrågor, 2021
Politiskt medborgarskap i en digital tid
Ingår i Digital kompetens i samhällskunskap, s. 3-16, Skolverket; Stockholms universitet, 2021
Mapping Education for Sustainability in the Nordic Countries
2021
Turning to practice in academic theology and religious studies: Research circles as an example
Ingår i Studia Theologica, s. 79-98, 2021
What can we learn from COVID-19 as a form of public pedagogy?
Ingår i European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, s. 281-293, 2021
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 5-29, 2021
Ingår i The Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review, 2020
How to develop historical consciousness through uses of history – A Swedish perspective
Ingår i Historical Encounters: A Journal of Historical Consciousness, Historical Cultures, and History Education, s. 50-61, 2020
Barn skriver historia: En studie av fjärdeklassares skrivande i historieämnet
Ingår i Nordidactica, s. 73-106, 2020
Ingår i Human Rights Education Globally, s. 51-74, Springer Nature, 2020
Hur motiverar gymnasieelever sina bedömningar av trovärdiga och vilseledande digitala nyheter?
Ingår i Nordidactica, s. 153-178, 2020
On historical thinking and the history educational challenge
Ingår i Educational Philosophy and Theory, s. 891-901, 2020
Kritiskt tänkande och källkritik: undervisning i samhällskunskap
2020
Tolerance And Criticism Within Religious Education
Ingår i A Constructive Critique of Religion, Bloomsbury Academic, 2020
Dark pedagogy: Speculative realism and environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, 2020
Students Assessing Digital News and Misinformation
Ingår i Disinformation in Open Online Media, s. 63-79, 2020
Ingår i Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge, s. 1-21, 2020
Ingår i Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge, s. 1-21, 2020
Care ethics to develop computing and engineering education for sustainability
Ingår i 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2020
A global history in a global world?: Human rights in history education in the Global North and South
Ingår i Historical Encounters, s. 24-49, 2020
Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
Ingår i Acta Didactica Norden, 2020
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 63-97, 2020
- DOI för Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
Swedish teenagers’ difficulties and abilities to determine digital news credibility
Ingår i Nordicom Review, s. 23-42, 2019
2019
Ingår i Unga och religion. , Gleerups Utbildning AB, 2019
Fakta, fejk och fiktion: Källkritik, ämnesdidaktik och digital kompetens
Natur och kultur, 2019
Tycka eller tänka om rättvisa – vad främjas i mellanstadiets samhällskunskapsundervisning?
Ingår i Nordidactica, s. 136-161, 2019
Skolverket osynliggör minoriteter i historieundervisningen
Ingår i Skolvärlden, 2019
Dark Pedagogy: Education, Horror and the Anthropocene
Palgrave Macmillan, 2019
Ingår i Dark Pedagogy, Palgrave Macmillan, 2019
Ingår i Dark Pedagogy, Palgrave Macmillan, 2019
Dark Pedagogy, Environmental Melancholia and an Eco-social Philosophy of Education
2019
2019
The Inherent Excess of Education
2019
Transgressive learning: Developing a pre-human notion of education
2019
Theories of justice in primary school: Developing students’ critical analyses in social studies
Ingår i Thinking Tomorrow’s Education, 2019
Ingår i Thinking Tomorrow’s Education, 2019