Publikationer
The advantage of videos over text to boost adolescents' lateral reading in a digital workshop
Ingår i Behavior and Information Technology, s. 1-15, 2024
Ingår i The International Journal of Management Education, s. 100988-100988, 2024
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
- DOI för 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
- Ladda ner fulltext (pdf) av 'I didn't count "willingness to pay" as part of the value': Monetary valuation through respondents' perspectives
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-11, 2024
Positioning controversy in environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-27, 2024
Ingår i Journal of Research on Technology in Education, s. 1-27, 2024
- DOI för Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
- Ladda ner fulltext (pdf) av Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 659-674, 2023
- DOI för Irony and environmental education: on the ultimate question of environmental education, the universe and everything
- Ladda ner fulltext (pdf) av Irony and environmental education: on the ultimate question of environmental education, the universe and everything
Civic reasoning about power issues: The criticality of agency, arena and relativity
Ingår i Journal of Social Science Education, 2023
Focal points for teaching the notion of critical aspects
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 1-14, 2023
Under the Influence: On the Role of the Object of Education in Bildung
2023
Fiction Science and the Role of Theory in ESE
2023
2023
Using history to protect children from extremist ideologies: The example of Noor Magazine in Egypt
Ingår i Historical Encounters, s. 114-129, 2023
- DOI för Using history to protect children from extremist ideologies: The example of Noor Magazine in Egypt
- Ladda ner fulltext (pdf) av Using history to protect children from extremist ideologies: The example of Noor Magazine in Egypt
Ingår i SO-didaktik, s. 28-34, 2023
AI i skolan: Möjligheter och utmaningar i undervisningen
Natur och kultur, 2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 1659-1677, 2023
Sobre pensar historicamente e o desafio da educação histórica
Ingår i História & Ensino, s. 8-29, 2023
- DOI för Sobre pensar historicamente e o desafio da educação histórica
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sobre pensar historicamente e o desafio da educação histórica
Ingår i Mellan kunskap och fostran, s. 43-53, Studentlitteratur AB, 2023
De svenska romernas historia i högstadieklassrummet - en designstudie
2022
Ingår i Frontiers in Education, 2022
- DOI för Civic Online Reasoning Among Adults: An Empirical Evaluation of a Prescriptive Theory and Its Correlates
- Ladda ner fulltext (pdf) av Civic Online Reasoning Among Adults: An Empirical Evaluation of a Prescriptive Theory and Its Correlates
Ingår i SN Social Sciences, 2022
- DOI för Teachers’ views on disinformation and media literacy supported by a tool designed for professional fact-checkers: Perspectives from France, Romania, Spain and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Teachers’ views on disinformation and media literacy supported by a tool designed for professional fact-checkers: Perspectives from France, Romania, Spain and Sweden
Ingår i Compare, s. 1-18, 2022
Locating the Controversial in Environmental and Sustainability Education
2022
Action Incontinence: Action and Competence in Dark Pedagogy
Ingår i Pedagogy in the Anthropocene, s. 107-128, Palgrave Macmillan, 2022
De svenska romernas historia i SO-klassrummet: En designstudie på högstadiet
Ingår i Nordidactica, s. 154-187, 2022
Didaktiken efter idealismen: Undervisningsobjektets återkomst i antropocen
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 32-53, 2022
Ingår i International Research in Geographical and Environmental Education, s. 172-187, 2022
- DOI för Sustainable development: Exploring gender differences in the Swedish national test in geography for grade 9
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sustainable development: Exploring gender differences in the Swedish national test in geography for grade 9
Students Evaluating and Corroborating Digital News
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 549-565, 2022
- DOI för Students Evaluating and Corroborating Digital News
- Ladda ner fulltext (pdf) av Students Evaluating and Corroborating Digital News
Lärarstudenters ämnesdidaktiska reflektioner i geografi, historia, religion och samhällskunskap
Ingår i Nordidactica, s. 122-148, 2022
Applications of transactional methodologies for analysis of teaching and learning processes
Ingår i Deweyan transactionalism in education, s. 87-98, Bloomsbury Academic, 2022
Ingår i Information, 2021
- DOI för Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
Immersion and ritual in Object-Oriented Didactics and Sensuous Learning
2021
What can we learn from COVID-19 as a form of public pedagogy?
Ingår i European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, s. 281-293, 2021
- DOI för What can we learn from COVID-19 as a form of public pedagogy?
- Ladda ner fulltext (pdf) av What can we learn from COVID-19 as a form of public pedagogy?
Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap
Natur och kultur, 2021
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 317-348, Natur och kultur, 2021
Vetenskapsteori och teori i tillämpning inom utbildningsvetenskaperna
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 42-80, Natur och kultur, 2021
Vad möjliggör modellen?: Elevers förståelse av visuella modeller i samhällskunskap.
2021
Progression of critical thinking in social science education.
Ingår i Creativity, Literacy and Critical Thinking in Subject Education, 2021
Demokratin är utbildningens innehåll, mer än mål eller medel
Ingår i Skola och samhälle, 2021
Ingår i SO-didaktik, s. 6-7, 2021
2021
A phenomenographic approach as a tool in teachers' daily work.
Ingår i Phenomenography and variation theory - continuity and change!, 2021
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 13-35, Natur och kultur, 2021
Fenomenografi och variationsteori: att undersöka lärande och utveckla undervisning
Ingår i Vetenskapliga teorier för lärare, s. 296-321, Natur och kultur, 2021
Ämneslärarens arbete: Didaktiska perspektiv
Natur och kultur, 2021
Verksamhetsteori: bildning genom deltagande i praktiker
Ingår i Vetenskapliga teorier för lärare, s. 346-371, Natur och kultur, 2021
Ämnesdidaktiskt forsknings- och utvecklingsarbete
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 449-491, Natur och kultur, 2021
Ämneslärarens didaktiska ledarskap
Ingår i Ämneslärarens arbete, s. 321-352, Natur och kultur, 2021
The Pluriversity for Stuck Humxns: A Queer EcoPedagogy & Decolonial School
Ingår i Queer Ecopedagogies, s. 183-218, Springer, 2021
Ingår i History Education Research Journal (HERJ), 2021
- DOI för Realising Roma rights through a high-stakes history test: Secondary school students narrating the Swedish Roma past, present and future
- Ladda ner fulltext (pdf) av Realising Roma rights through a high-stakes history test: Secondary school students narrating the Swedish Roma past, present and future
Samhällsanalys: resonerande, kunskap, omdöme: en didaktisk modell
Ingår i SO-didaktik, s. 16-23, 2021
Ingår i Future Internet, 2021
- DOI för Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
Forskningscirklar i religionsdidaktik
Ingår i Religion och livsfrågor, 2021
Politiskt medborgarskap i en digital tid
Ingår i Digital kompetens i samhällskunskap, s. 3-16, Skolverket; Stockholms universitet, 2021
Mapping Education for Sustainability in the Nordic Countries
2021
Turning to practice in academic theology and religious studies: Research circles as an example
Ingår i Studia Theologica, s. 79-98, 2021
- DOI för Turning to practice in academic theology and religious studies: Research circles as an example
- Ladda ner fulltext (pdf) av Turning to practice in academic theology and religious studies: Research circles as an example
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 5-29, 2021
Ingår i The Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review, 2020
How to develop historical consciousness through uses of history – A Swedish perspective
Ingår i Historical Encounters: A Journal of Historical Consciousness, Historical Cultures, and History Education, s. 50-61, 2020
Barn skriver historia: En studie av fjärdeklassares skrivande i historieämnet
Ingår i Nordidactica, s. 73-106, 2020
Ingår i Human Rights Education Globally, s. 51-74, Springer Nature, 2020
Hur motiverar gymnasieelever sina bedömningar av trovärdiga och vilseledande digitala nyheter?
Ingår i Nordidactica, s. 153-178, 2020
On historical thinking and the history educational challenge
Ingår i Educational Philosophy and Theory, s. 891-901, 2020
- DOI för On historical thinking and the history educational challenge
- Ladda ner fulltext (pdf) av On historical thinking and the history educational challenge
Kritiskt tänkande och källkritik: undervisning i samhällskunskap
2020
Tolerance And Criticism Within Religious Education
Ingår i A Constructive Critique of Religion, Bloomsbury Academic, 2020
Dark pedagogy: Speculative realism and environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, 2020
Students Assessing Digital News and Misinformation
Ingår i Disinformation in Open Online Media, s. 63-79, 2020
Ingår i Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge, s. 1-21, 2020
- DOI för The Cold War, Historical Culture and History Education: Swedish Teachers' Entangled Narratives of History and Memory
- Ladda ner fulltext (pdf) av The Cold War, Historical Culture and History Education: Swedish Teachers' Entangled Narratives of History and Memory
Ingår i Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge, s. 1-21, 2020
- DOI för Constroversially uncontroversial? Swedish pre-service history teachers' relations to their national pasts
- Ladda ner fulltext (pdf) av Constroversially uncontroversial? Swedish pre-service history teachers' relations to their national pasts
Care ethics to develop computing and engineering education for sustainability
Ingår i 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2020
A global history in a global world?: Human rights in history education in the Global North and South
Ingår i Historical Encounters, s. 24-49, 2020
Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
Ingår i Acta Didactica Norden, 2020
- DOI för Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Konstruktiv religionskritik och religionsundervisning
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 63-97, 2020
- DOI för Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
Swedish teenagers’ difficulties and abilities to determine digital news credibility
Ingår i Nordicom Review, s. 23-42, 2019
- DOI för Swedish teenagers’ difficulties and abilities to determine digital news credibility
- Ladda ner fulltext (pdf) av Swedish teenagers’ difficulties and abilities to determine digital news credibility
2019
Ingår i Unga och religion. , Gleerups Utbildning AB, 2019
Fakta, fejk och fiktion: Källkritik, ämnesdidaktik och digital kompetens
Natur och kultur, 2019
Tycka eller tänka om rättvisa – vad främjas i mellanstadiets samhällskunskapsundervisning?
Ingår i Nordidactica, s. 136-161, 2019
Skolverket osynliggör minoriteter i historieundervisningen
Ingår i Skolvärlden, 2019
Dark Pedagogy: Education, Horror and the Anthropocene
Palgrave Macmillan, 2019
Ingår i Dark Pedagogy, Palgrave Macmillan, 2019
Ingår i Dark Pedagogy, Palgrave Macmillan, 2019
Dark Pedagogy, Environmental Melancholia and an Eco-social Philosophy of Education
2019
2019
The Inherent Excess of Education
2019
Transgressive learning: Developing a pre-human notion of education
2019
Theories of justice in primary school: Developing students’ critical analyses in social studies
Ingår i Thinking Tomorrow’s Education, 2019
Ingår i Thinking Tomorrow’s Education, 2019
What’s the value of water?: Developing the ability to analyse economic issues in social studies.
Ingår i Thinking Tomorrow’s Education, 2019
Nyhetsvärderaren Specialrapport: Ungdomar granskar politiska nyheter
2019
Engaging with the Beyond: Diffracting Conceptions of T-LearningStefan
Ingår i Sustainability, s. 1-20, 2019
Engaging with the Beyond-Diffracting Conceptions of T-Learning
Ingår i Sustainability, 2019
- DOI för Engaging with the Beyond-Diffracting Conceptions of T-Learning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Engaging with the Beyond-Diffracting Conceptions of T-Learning
2019
Att reducera ämnet samhällskunskap till ‘kunskaper om’ fråntar ämnet dess mening
Ingår i Skola och samhälle, 2019
Critical thinking in national tests across four subjects in Swedish compulsory school
Ingår i Education Inquiry, s. 56-75, 2019
- DOI för Critical thinking in national tests across four subjects in Swedish compulsory school
- Ladda ner fulltext 1 (pdf) av Critical thinking in national tests across four subjects in Swedish compulsory school
- Ladda ner fulltext 2 (pdf) av Critical thinking in national tests across four subjects in Swedish compulsory school
Ingår i Education Inquiry, s. 344-367, 2019
- DOI för Considering the past and present of Romani in Sweden: Secondary school pupils' thinking and caring about the history of the Romani in national tests
- Ladda ner fulltext (pdf) av Considering the past and present of Romani in Sweden: Secondary school pupils' thinking and caring about the history of the Romani in national tests
Religionskritik och religionsundervisning
Ingår i Religion och livsfrågor, 2019
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 87-109, 2019
- DOI för Diversity and credibility in young people’s news feeds: A foundation for teaching and learning citizenship in a digital era
- Ladda ner fulltext (pdf) av Diversity and credibility in young people’s news feeds: A foundation for teaching and learning citizenship in a digital era
Transaktionella analyser av undervisning och lärande: SMED-studier 2006-2018
2019