Publikationer
Ingår i Developing interactional competencies at and for work, Springer, 2025
Ingår i International Journal of Science Education, Part B Communication and Public Engagement, s. 1-16, 2024
Ingår i BMC Psychology, 2024
Tid och rum i förskolebarns vardag.
Ingår i Förskolans expansion och marknadisering., s. 202-222, Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Utbildningshistoria, s. 137-162, Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Utbildningshistoria, s. 393-418, Studentlitteratur AB, 2024
Utbildningshistoria: En introduktion
Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Utbildningshistoria, s. 17-20, Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Learning, Media & Technology, 2024
Förskolans expansion och marknadisering
Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Förskolans expansion och marknadisering, s. 19-46, Studentlitteratur AB, 2024
Natur och kultur, 2024
2024
‘Shameful histories’: shame and sex perceived by secondary school students in history education
Ingår i History Education Research Journal (HERJ), 2024
Ingår i Vägval i skolans historia: Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2024
Barns deltagande i undervisning
Ingår i Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman., Studentlitteratur AB, 2024
Sexual dannelse / Sexual bildung and Sex education in Denmark and Sweden
2024
2024
Ingår i Cultural Studies of Science Education, s. 1255-1283, 2023
Possibilized by Physics: Students’ Retrospective Narratives about Safe Spaces and Emancipation
2023
Affect, stancetaking and gender in preadolescent peer cultures
Ingår i Handbook on Language & Youth Culture, s. 62-78, Routledge, 2023
Teaching nature and nation in the Swedish mobile preschool
Ingår i Childhood, s. 13-29, 2023
Ingår i Physical Review Physics Education Research, 2023
Ingår i History of Education Quarterly, s. 1-18, 2023
Young Peoples’ Online Science Practices as a Gateway to Higher Education STEM
Ingår i Research in science education, 2023
Ingår i Cultural Studies of Science Education, 2023
- DOI för The identity turn in science education research: a critical review of methodologies in a consolidating field: A critical review of methodologies in a consolidating field
- Ladda ner fulltext (pdf) av The identity turn in science education research: a critical review of methodologies in a consolidating field: A critical review of methodologies in a consolidating field
Skomakare, bliv vid din läst: Fortsättningsskolans medborgarkunskapsundervisning
2023
Ingår i Discourse Studies, s. 321-341, 2023
2023
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 41-64, 2023
Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
Ingår i Journal of the History of Childhood and Youth, s. 115-133, 2023
2022
Following or defying expectations: The choice narratives of “unexpected” physics students
2022
Choice narratives of “unexpected” physics students
2022
Young peoples’ online science practices as a gateway to higher education STEM
2022
2022
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 203-229, 2022
Ingår i Talking with children, s. 405-425, Cambridge University Press, 2022
Ingår i Paedagogica historica, s. 19-35, 2022
2022
Ingår i Childhood, s. 593-611, 2022
History of state school sex education in Sweden (20th and early 21st centuries)
Ingår i The Palgrave Encyclopedia of Sexuality Education, s. 1-9, Palgrave Macmillan, 2022
Ingår i Resultatdialog 2022, s. 44-48, Vetenskapsrådet, 2022
Ingår i Physical Review Physics Education Research, 2022
- DOI för Other spaces for young women's identity work in physics: Resources accessed through university-adjacent informal physics learning contexts in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Other spaces for young women's identity work in physics: Resources accessed through university-adjacent informal physics learning contexts in Sweden
Johan Peter Lefrén: militär och pedagog
Ingår i Carl Johans Förbundets Handlingar, s. 123-138, 2022
A Pedagogical Revolution From Below: The Spread of the Monitorial System in Sweden
2022
2022
Winning the war by losing the battle?: The marketization of the expanding preschool sector in Sweden
Ingår i Journal of education policy, s. 705-722, 2022
”Föräldrars val av förskola bidrar till ökad segregation”
Ingår i Dagens Nyheter., s. 5-5, 2022
I gevär!: Olika perspektiv på svensk militär mobilisering under andra världskriget
Ingår i Historielärarnas förening : Årsskrift 2022, s. 79-101, 2022
2022
Ingår i Utbildningens fostrande funktioner, s. 65-83, Uppsala Studies of History and Education (SHED), 2022
Uppsala Studies of History and Education (SHED), 2022
Den svenska förskolemarknadens födelse: Från Lex Pysslingen till barnomsorgspeng
Ingår i Vägval i skolans historia, 2022
2022
Ingår i History of Education Quarterly, s. 18-37, 2022
- DOI för "Arm the Schoolmistress!" Loneliness, Male Violence, and the Work and Living Conditions of Early Twentieth-Century Female Teachers in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av "Arm the Schoolmistress!" Loneliness, Male Violence, and the Work and Living Conditions of Early Twentieth-Century Female Teachers in Sweden
Ingår i War and Education, s. 237-254, Brill Academic Publishers, 2022
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 15-35, 2022
Ingår i Children's Geographies, s. 234-250, 2022
Young students’ treatment of synthetic voicing as an interactional resource in digital writing
Ingår i Classroom Discourse, s. 241-263, 2022
Science identities: A systematic review of a consolidating field
2021
Higher education physics students ‘storying’ their identity trajectories
2021
The exceptional physics girls: Grown up
2021
Ingår i The Routledge Handbook of Language, Gender, and Sexuality, s. 304-319, Routledge, 2021
Ingår i En resa genom skolans historia, s. 59-64, Uppsala Studies of History and Education (SHED), 2021
Ingår i Vägval i skolans historia: tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2021
Staten, skolan och sexuallivet: En sexualpolitik tar form och sexualpolitiken skolifieras
Ingår i Skolans kriser, s. 83-108, Nordic Academic Press, 2021
Ingår i Militärhistorisk Tidskrift, s. 112-123, 2021
Ingår i Social & Cultural Geography, s. 1-19, 2021
2021
Ingår i En resa genom skolans historia, s. 39-44, Uppsala Studies of History and Education (SHED), 2021
Nyanlända socialarbetares röster om mötet med arbetsmarknaden i Sverige.
Ingår i Rasism, antirasism och socialt arbete i spåren av migration, s. 129-152, Studentlitteratur AB, 2021
En resa genom skolans historia
Uppsala Studies of History and Education (SHED), 2021
Enacting sabotage in siblings' conflicts: Desired objects and deceptive bodies
Ingår i Childhood, s. 137-153, 2021
2021
To Discipline the Nobility: A Study of Power Relations at the Swedish War Academy During the 1800s
2021
Läxhjälp as Shadow Education in Sweden: The Logic of Equality in "A School for All"
Ingår i ECNU Review of Education, s. 494-519, 2021
Svenska som mål och hinder – enspråkiga normer i flerspråkiga undervisningspraktiker
Ingår i Yrkesdidaktiska dilemman, s. 231-252, Natur och kultur, 2021
Den moderna skolans framväxt: 1960-talets förändringar i de gymnasiala skolformerna
Institutionen för utbildningsvetenskap, Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet, 2021
Ingår i Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020, s. 115-127, Brill Academic Publishers, 2021
Ingår i Global Studies of Childhood, s. 242-251, 2021
Ingår i Classroom Discourse, s. 193-213, 2021
- DOI för Interactional and epistemic challenges in students' help-seeking in sessions of mathematical homework support: Presenting the problem
- Ladda ner fulltext (pdf) av Interactional and epistemic challenges in students' help-seeking in sessions of mathematical homework support: Presenting the problem
Videoetnografi och interaktionsanalys: Att studera barns samspel i förskolan
Ingår i Metodologi, s. 167-184, Gleerups Utbildning AB, 2020
Lek, socialisation och kamratkulturer
Ingår i Förskolan och barns utveckling, s. 111-126, Gleerups Utbildning AB, 2020
Ingår i Skolans högtider, s. 102-111, Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2020
Ingår i Skolans högtider, Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2020
Skolans högtider: Ceremoni, fest och firande i svensk skolhistoria
Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2020
Ingår i Multimodal interaktionsanalys, s. 321-338, Studentlitteratur AB, 2020
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 63-97, 2020
- DOI för Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Global Citizenship Education for global citizenship?: Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden
Friluftsdagarnas våldsamma förhistoria
Ingår i Skolans högtider, s. 121-145, Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2020
Collaborative work on an online platform in the context of video-mediated homework support
Ingår i Social Interaction Video-Based Studies of Human Sociality, 2020
The moral character of emotion work in adult-child interactions
Ingår i Text & Talk, s. 563-572, 2020
Ingår i Text & Talk, s. 599-622, 2020
Ingår i Early Childhood Education Journal, s. 539-551, 2020
Ingår i Nordic Studies in Education, s. 229-248, 2020
”Man plockar poäng på oss.”: Kunskapsexploatering och interkulturella praktiker i akademin
Ingår i Från interkulturell pedagogik till romska studier, s. 25-36, Östkultur Förlag, 2020
Ingår i Journal of Pragmatics, s. 163-176, 2020
Ingår i Qualitative Research in Psychology, s. 430-449, 2020
Children's collective embodiment - Mobility practices and materialities in mobile preschools
Ingår i Population, Space and Place, 2020
Ingår i European Early Childhood Education Research Journal, s. 375-390, 2020
- DOI för Children’s socialization into the mobile preschool: a priming event collectively performed by novice children, ‘old-timers’, and pedagogues
- Ladda ner fulltext 1 (pdf) av Children’s socialization into the mobile preschool: a priming event collectively performed by novice children, ‘old-timers’, and pedagogues
- Ladda ner fulltext 2 (pdf) av Children’s socialization into the mobile preschool: a priming event collectively performed by novice children, ‘old-timers’, and pedagogues