Publikationer
Ingår i Developing interactional competencies at and for work, Springer, 2025
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 208-224, 2025
- DOI för School staff's perceptions of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools framework in Swedish schools
- Ladda ner fulltext (pdf) av School staff's perceptions of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools framework in Swedish schools
Ingår i Journal of education policy, s. 303-320, 2024
- DOI för Resolving dilemmas: Swedish special educators and subject teachers' perspectives on their enactment of inclusive education
- Ladda ner fulltext (pdf) av Resolving dilemmas: Swedish special educators and subject teachers' perspectives on their enactment of inclusive education
2024
2024
Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 2024
- DOI för Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
"Nu är det väl bara att skriva ihop det hela": Om rapporteringen av forskningsstudier
Ingår i Hvordan studere utdanningspolitikk? Tekster, teorier, tilnærminger, s. 233-261, Cappelen Damm Akademisk, 2024
”… och det är sakens kärna”: Om kvalitativa innehållsanalyser
Ingår i Hvordan studere utdanningspolitikk?, s. 99-122, Cappelen Damm Akademisk, 2024
Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 242-253, 2024
- DOI för Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
- Ladda ner fulltext (pdf) av Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i BMC Psychology, 2024
- DOI för Positive behavior support in school: a quasi-experimental mixed methods study and a randomized controlled trial
- Ladda ner fulltext (pdf) av Positive behavior support in school: a quasi-experimental mixed methods study and a randomized controlled trial
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2024
- DOI för Different types of talk in mixed-attainment problem-solving groups: Contributions to individual students' combinatorial thinking
- Ladda ner fulltext (pdf) av Different types of talk in mixed-attainment problem-solving groups: Contributions to individual students' combinatorial thinking
Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 29-43, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
- Ladda ner fulltext (pdf) av Specialpedagogikens professioner i internationellt perspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 3-6, Stockholm University Press, 2024
Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 145-160, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
- Ladda ner fulltext (pdf) av Att bli speciallärare: speciallärarutbildning utifrån ett studentperspektiv
Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 119-142, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
- Ladda ner fulltext (pdf) av Carlbeck-kommitténs utredning och kampen om särskolan
Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 179-199, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
- Ladda ner fulltext (pdf) av Profession i utveckling: skolans specialprofessioner mellan 2012 och 2022
Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 219-239, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
- Ladda ner fulltext (pdf) av Skolledare och specialpedagoger om specialpedagoguppdraget
Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
Ingår i Specialpedagogik som politik och praktik, s. 277-294, Stockholm University Press, 2024
- DOI för Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
- Ladda ner fulltext (pdf) av Att förstå specialprofessionernas förändring som historisk dynamik
Stockholm University Press, 2024
- DOI för Specialpedagogik som politik och praktik: Specialpedagogiska professioner i den svenska skolan sedan 1980
- Ladda ner fulltext (pdf) av Specialpedagogik som politik och praktik: Specialpedagogiska professioner i den svenska skolan sedan 1980
Vetenskapliga artiklar som undervisningsmaterial inom förskollärarprogrammet.
Ingår i Dialogens ämnesdidaktik., Uppsala universitet, 2024
Ingår i Emotional and Behavioural Difficulties, s. 187-202, 2024
- DOI för Autism as diversity or difference?: A text analysis study involving students, caregivers and education professionals in two special educational settings
- Ladda ner fulltext (pdf) av Autism as diversity or difference?: A text analysis study involving students, caregivers and education professionals in two special educational settings
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 26-45, Routledge, 2024
Teacher Education and Its Discontents: An introduction
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 1-14, Routledge, 2024
Teacher Education and Its Discontents: Politics, Knowledge, and Ethics
Routledge, 2024
Epilogue: The collective and the contemporary – Reflections from ITERC
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 198-201, Routledge, 2024
Didaktik as the Contour and Content of Teacher Education: Ways forward in thinking about teaching
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 121-138, Routledge, 2024
Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Ingår i Early Childhood Education Journal, s. 1209-1220, 2024
- DOI för Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
- Ladda ner fulltext (pdf) av Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Terrorism as an interactive process: a tool for the assessment of terrorist affiliation degree
Ingår i Behavioral Sciences of Terrorism and Political Aggression, s. 468-481, 2024
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 849-865, 2024
- DOI för The special education profession in four Nordic countries in light of evolving policies on inclusion and special needs education
- Ladda ner fulltext (pdf) av The special education profession in four Nordic countries in light of evolving policies on inclusion and special needs education
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 1115-1127, 2024
- DOI för Viewing inclusion through the lens of democracy-Conceptualizations and enactments in three early childhood educational settings
- Ladda ner fulltext (pdf) av Viewing inclusion through the lens of democracy-Conceptualizations and enactments in three early childhood educational settings
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 1-14, 2024
- DOI för Labour division and inclusion: perspectives of early childhood education staff on interprofessional collaboration when identifying and working with autistic children
- Ladda ner fulltext (pdf) av Labour division and inclusion: perspectives of early childhood education staff on interprofessional collaboration when identifying and working with autistic children
Ingår i BMC Public Health, 2023
- DOI för Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
- Ladda ner fulltext (pdf) av Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
Displaying epistemic independence during mathematical problem solving in small group interaction
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 214-237, 2023
Ingår i Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students in the Nordic Countries, Routledge, 2023
A Model-Based Approach to Decision Support for Designing Inclusive Services
Ingår i Perspectives in Business Informatics Research, s. 229-243, 2023
“Jag vill förstå…”: Om teorins funktion i avhandlingar
Ingår i I väntan på inkludering, s. 37-52, Karlstad University Press, 2023
Being Heard?: Identifying Student Subject Positions in Research about School and Classroom Community
Ingår i Confero, s. 42-82, 2023
- DOI för Being Heard?: Identifying Student Subject Positions in Research about School and Classroom Community
- Ladda ner fulltext (pdf) av Being Heard?: Identifying Student Subject Positions in Research about School and Classroom Community
Att stödja och underlätta för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
Ingår i Att bli lärare, s. 68-79, Liber, 2023
Recensionsessä: Frida Beckmans Postmodernismen
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 103-110, 2023
- DOI för Recensionsessä: Frida Beckmans Postmodernismen
- Ladda ner fulltext (pdf) av Recensionsessä: Frida Beckmans Postmodernismen
Grade-6 students' generalising practices during mathematical problem solving with peers