Publikationer
International perspectives on inclusive education: In the light of educational justice
Ingår i European Journal of Special Needs Education, 2024
Ingår i Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students in the Nordic Countries, Invited speaker session, Symposium, 2024
Ingår i Journal of education policy, s. 303-320, 2024
2024
2024
Að eiga frjálst val um framhaldsskóla: Markaðsvæðing innritunar nýnema í íslenskum framhaldsskólum
Ingår i Netla - Veftímarit um uppeldi og menntun, 2024
Evaluation of the Collaborative and Proactive Solutions Model in an Alternative Educational Setting
Ingår i Education Sciences, 2024
Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 2024
Ingår i Educational action research, s. 1-18, 2024
Teacher Education and Its Discontents: Politics, Knowledge, and Ethics
Routledge, 2024
Epilogue: The collective and the contemporary – Reflections from ITERC
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 198-201, Routledge, 2024
Teacher Education and Its Discontents: An introduction
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 1-14, Routledge, 2024
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 26-45, Routledge, 2024
Didaktik as the Contour and Content of Teacher Education: Ways forward in thinking about teaching
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 121-138, Routledge, 2024
"Nu är det väl bara att skriva ihop det hela": Om rapporteringen av forskningsstudier
Ingår i Hvordan studere utdanningspolitikk? Tekster, teorier, tilnærminger, s. 233-261, Cappelen Damm Akademisk, 2024
”… och det är sakens kärna”: Om kvalitativa innehållsanalyser
Ingår i Hvordan studere utdanningspolitikk?, s. 99-122, Cappelen Damm Akademisk, 2024
Vetenskapliga artiklar som undervisningsmaterial inom förskollärarprogrammet.
Ingår i Dialogens ämnesdidaktik., Uppsala universitet, 2024
Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 242-253, 2024
Ingår i BMC Psychology, 2024
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 1-17, 2024
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 744-758, 2024
- DOI för Resisting the standards agenda?: Swedish subject teachers and special educators’ discourses on teaching students with different needs
- Ladda ner fulltext (pdf) av Resisting the standards agenda?: Swedish subject teachers and special educators’ discourses on teaching students with different needs
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2024
Special Education professions in Sweden
Ingår i The Nordic Special Education Profession – History, State of the Art and Future Directions (Symposium), 2023
Inkludering och specialpedagogik
Ingår i Att bli lärare, s. 63-67, Liber, 2023
När inkluderingen offrades till marknaden
Ingår i Skolan efter marknaden., s. 70-85, Liber, 2023
Språkverkstaden- i skärningspunkten mellan breddad rekrytering och excellens?
2023
2023
Elever med adhd och autism: Psykologiska och pedagogiska perspektiv
Liber, 2023
Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Ingår i Early Childhood Education Journal, 2023
Elevers röster: Frågor om parallellitet och föreställningar om att få svar på det man frågar efter
Ingår i I väntan på inkludering, s. 123-136, Karlstad University Press, 2023
Inkludering och arbetet med särskilt stöd i förskolan
Ingår i Barn, s. 148-166, 2023
A review of interventions for children and youth with severe disabilities in inclusive education
Ingår i Cogent Education, 2023
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 751-765, 2023
Being Heard?: Identifying Student Subject Positions in Research about School and Classroom Community
Ingår i Confero, s. 42-82, 2023
Ingår i BMC Public Health, 2023
- DOI för Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
- Ladda ner fulltext (pdf) av Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
Displaying epistemic independence during mathematical problem solving in small group interaction
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 214-237, 2023
Ingår i Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students in the Nordic Countries, Routledge, 2023
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 541-555, 2023
- DOI för Teaching for inclusion: a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
- Ladda ner fulltext (pdf) av Teaching for inclusion: a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
Inclusion of pupils with autism: a research overview
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 126-140, 2023
Recensionsessä: Frida Beckmans Postmodernismen
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 103-110, 2023
Bréf úr sjálfskipaðri útlegð: Esseyjur og ljóð
Sæmundur, 2023
A Model-Based Approach to Decision Support for Designing Inclusive Services
Ingår i Perspectives in Business Informatics Research, s. 229-243, 2023
“Jag vill förstå…”: Om teorins funktion i avhandlingar
Ingår i I väntan på inkludering, s. 37-52, Karlstad University Press, 2023
Att stödja och underlätta för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
Ingår i Att bli lärare, s. 68-79, Liber, 2023
Skolämnesspecifikt läsande i tidiga skolår
2022
2022
2022
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 15-35, 2022
Ingår i Högre Utbildning, s. 13-28, 2022
Studentlitteratur AB, 2022
Specialpedagogiken bör ta ett vidgat ansvar för elever med traumatiska upplevelser av krig och kris.
Ingår i Skola och Samhälle, 2022
Towards a Pedagogy of Higher Education: The Bologna Process, Didaktik and Teaching
Routledge, 2022
From Salamanca to Sweden: Inclusive Education as Policy in Transit
Ingår i International Encyclopedia of Education, Elsevier, 2022
Young students’ treatment of synthetic voicing as an interactional resource in digital writing
Ingår i Classroom Discourse, s. 241-263, 2022
Pivåyttranden och pivoider i svenskan
Ingår i Språk och stil, s. 5-38, 2022
Har inkluderingen gått för långt?: En blick på inkludering som policy
Ingår i Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik, s. 151-178, Studentlitteratur AB, 2022
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 1367-1382, 2022
- DOI för Segregated Education as a Challenge to Inclusive Processes: A Total Population Study of Swedish Teachers’ Views on Education for Pupils with Intellectual Disability
- Ladda ner fulltext (pdf) av Segregated Education as a Challenge to Inclusive Processes: A Total Population Study of Swedish Teachers’ Views on Education for Pupils with Intellectual Disability
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, s. 27-49, 2022
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, s. 44-64, 2022
Ingår i Paideia, s. 18-28, 2022
Systematik och reflektion: Om att sammanställa forskning
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 7-28, 2022
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 88-104, 2022
- DOI för The Importance of School Pedagogical and Social Climate to Students’ Unauthorized Absenteeism: a Multilevel Study of 101 Swedish Schools
- Ladda ner fulltext (pdf) av The Importance of School Pedagogical and Social Climate to Students’ Unauthorized Absenteeism: a Multilevel Study of 101 Swedish Schools
Ingår i Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, s. 156-156, 2022
- DOI för Hur skolor kan utveckla elevers funktionella kunskaper – en nordisk forskningsöversikt om undervisning av elever med intellektuell funktionsnedsättning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Hur skolor kan utveckla elevers funktionella kunskaper – en nordisk forskningsöversikt om undervisning av elever med intellektuell funktionsnedsättning
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2022
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 171-183, 2022
- DOI för Inclusion in the light of competing educational ideals: Swedish Policy approaches to differentiation and their implications for inclusive education
- Ladda ner fulltext (pdf) av Inclusion in the light of competing educational ideals: Swedish Policy approaches to differentiation and their implications for inclusive education
Ingår i Nordisk Barnehageforskning, s. 61-81, 2022
Teaching in Preschool - a concept in motion
2021
Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, Natur och kultur, 2021
Undervisning i grundsärskolan: fyra olika lärandemiljöer
Ingår i Utbildning och undervisning i särskolan, Natur och kultur, 2021
Ingår i Skolans kriser, s. 233-260, Nordic Academic Press, 2021
Vetenskapsteori och teori i tillämpning inom utbildningsvetenskaperna
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 42-80, Natur och kultur, 2021
Pedagogiska övergångar för elever som har lindrig intellektuell funktionsnedsättning
Ingår i Hållbart och meningsfullt lärande, Studentlitteratur AB, 2021
2021
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 355-367, 2021
Imaginaries of Inclusion in Swedish Education
Ingår i Oxford Research Encyclopedia of Education, 2021
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 271-296, 2021
Ledarskap, sociala relationer och konflikthantering för lärare: Villkor och praktik
Natur och kultur, 2021
Studenters bristande faktakunskaper
Ingår i Didaktisk dialog i högre utbildning, s. 127-144, Studentlitteratur AB, 2021
Ingår i Educare, s. 29-53, 2021
- DOI för Yrkesgruppers anspråk på arbetet med barn i behov av särskilt stöd: En studie av jurisdiktion, arbetsfördelning och professionellt arbete i förskolan
- Ladda ner fulltext (pdf) av Yrkesgruppers anspråk på arbetet med barn i behov av särskilt stöd: En studie av jurisdiktion, arbetsfördelning och professionellt arbete i förskolan
Ingår i Classroom Discourse, s. 193-213, 2021
- DOI för Interactional and epistemic challenges in students' help-seeking in sessions of mathematical homework support: Presenting the problem
- Ladda ner fulltext (pdf) av Interactional and epistemic challenges in students' help-seeking in sessions of mathematical homework support: Presenting the problem
Inkluderande beteendestöd i skolan (IBIS) - proaktivt arbete med relationer, struktur och arbetsro
Ingår i Ledarskap, sociala relationer och konflikthantering för lärare, s. 469-499, Natur och kultur, 2021
Outcome of a Multi-modal CBT-based Treatment Program for Chronic School Refusal
Ingår i GLOBAL PEDIATRIC HEALTH, 2021
Ingår i Frontiers in Psychology, 2021
Ingår i Frontiers in Education, 2021
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 562-576, 2021
- DOI för Complexities of preparing teachers for inclusive educationComplexities of preparing teachers for inclusive education: case-study of a university in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Complexities of preparing teachers for inclusive educationComplexities of preparing teachers for inclusive education: case-study of a university in Sweden
Experiences of a dual system: motivation for teachers to study special education
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 743-757, 2021
Läxhjälp as Shadow Education in Sweden: The Logic of Equality in "A School for All"
Ingår i ECNU Review of Education, s. 494-519, 2021
Ingår i Skolans kriser, s. 183-204, Nordic Academic Press, 2021
Ingår i Sustainable mathematics education in a digitalized world, s. 21-30, 2021
Inkludering och särskild begåvning: Förutsättningar och dilemman i rådgivande policydokument
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 97-118, 2021
Didaktik som lärarutbildningens innehåll och form.: Motstånd, utmaningar och möjligheter.
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 49-64, 2020
Det pedagogiska etablissemangets retoriska funktion.
Ingår i Perspektiv på skolans problem, s. 55-70, Studentlitteratur AB, 2020
Jurisdiktion och arbetsfördelning: Yrkesgruppers arbete med särskilt stöd i förskolan
2020
Decision-making in Context: Swedish and Finnish Teachers' Perceptions of Autonomy
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 706-727, 2020
Inclusive education and school choice: Lessons from Sweden
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 25-39, 2020
Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 30-56, 2020
Teachers' perception of inclusion in elementary school: the importance of imitation
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 567-575, 2020
Ingår i International journal of disability, development and education, s. 151-166, 2020
A comparative study of Norwegian and Swedish special educators’ beliefs and practices
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 350-365, 2020
Ingår i Augmentative and Alternative Communication, s. 203-213, 2020
- DOI för Creating a response space in multiparty classroom settings for students using eye-gaze accessed speech-generating devices
- Ladda ner fulltext 1 (pdf) av Creating a response space in multiparty classroom settings for students using eye-gaze accessed speech-generating devices
- Ladda ner fulltext 2 (pdf) av Creating a response space in multiparty classroom settings for students using eye-gaze accessed speech-generating devices