Publikationer
International perspectives on inclusive education: In the light of educational justice
Ingår i European Journal of Special Needs Education, 2024
Að eiga frjálst val um framhaldsskóla: Markaðsvæðing innritunar nýnema í íslenskum framhaldsskólum
Ingår i Netla - Veftímarit um uppeldi og menntun, 2024
Struggling to counter school segregation: a typology of local initiatives in Sweden
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 246-259, 2024
Teacher Education and Its Discontents: Politics, Knowledge, and Ethics
Routledge, 2024
Epilogue: The collective and the contemporary – Reflections from ITERC
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 198-201, Routledge, 2024
Teacher Education and Its Discontents: An introduction
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 1-14, Routledge, 2024
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 26-45, Routledge, 2024
Didaktik as the Contour and Content of Teacher Education: Ways forward in thinking about teaching
Ingår i Teacher Education and its Discontents, s. 121-138, Routledge, 2024
Ingår i Paideia, s. 38-47, 2024
Inkludering och specialpedagogik
Ingår i Att bli lärare, s. 63-67, Liber, 2023
När inkluderingen offrades till marknaden
Ingår i Skolan efter marknaden., s. 70-85, Liber, 2023
Ingår i Teaching and Teacher Education, 2023
- DOI för How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
- Ladda ner fulltext (pdf) av How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
On Teachers' Professionalism When Colleagues Express Racism: Challenges and Choices
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 169-180, 2023
Bréf úr sjálfskipaðri útlegð: Esseyjur og ljóð
Sæmundur, 2023
Berättelser i pedagogisk forskning
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 4-14, 2022
Praktiknära forskning: ett rättviseprojekt?
Ingår i Praktikutvecklande forskning mellan skola och akademi, Nordic Academic Press, 2022
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 15-35, 2022
Towards a Pedagogy of Higher Education: The Bologna Process, Didaktik and Teaching
Routledge, 2022
From Salamanca to Sweden: Inclusive Education as Policy in Transit
Ingår i International Encyclopedia of Education, Elsevier, 2022
Typecasting in the Recruitment of Full Professors
Ingår i Peer review in an Era of Evaluation, s. 327-346, Cham: Palgrave Macmillan, 2022
Har inkluderingen gått för långt?: En blick på inkludering som policy
Ingår i Etiska perspektiv på specialpedagogers yrkesroll och värdepedagogiska praktik, s. 151-178, Studentlitteratur AB, 2022
Ingår i Education Inquiry, s. 352-366, 2022
Systematik och reflektion: Om att sammanställa forskning
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 7-28, 2022
Ingår i Skolans kriser, s. 233-260, Nordic Academic Press, 2021
Ingår i Qualitative Social Work, s. 703-717, 2021
Vetenskapsteori och teori i tillämpning inom utbildningsvetenskaperna
Ingår i Vetenskapsteori och forskningsmetoder i utbildningsvetenskap, s. 42-80, Natur och kultur, 2021
Lärares antirasistiska arbete: möjligheter och utmaningar i skola och samhälle
Ingår i Interkulturella dimensioner, s. 43-70, Studentlitteratur AB, 2021
A conceptual framework for understanding juridification of and in education
Ingår i Journal of education policy, s. 822-842, 2021
The aims and meaning of teaching as reflected in high-impact reviews of teaching research
Ingår i Teaching and Teacher Education, 2021
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 562-576, 2021
- DOI för Complexities of preparing teachers for inclusive educationComplexities of preparing teachers for inclusive education: case-study of a university in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Complexities of preparing teachers for inclusive educationComplexities of preparing teachers for inclusive education: case-study of a university in Sweden
Ingår i Review of Education, s. 595-598, 2021
- DOI för Context and Implications Document for: Mapping and analysing reviews of research on teaching, 1980-2018, in Web of Science: An overview of a second-order research topography
- Ladda ner fulltext (pdf) av Context and Implications Document for: Mapping and analysing reviews of research on teaching, 1980-2018, in Web of Science: An overview of a second-order research topography
Läxhjälp as Shadow Education in Sweden: The Logic of Equality in "A School for All"
Ingår i ECNU Review of Education, s. 494-519, 2021
The Rise of Supplementary Education in Sweden: Arguments, Thought Styles, and Policy Enactment
Ingår i ECNU Review of Education, s. 476-493, 2021
Ingår i Skolans kriser, s. 183-204, Nordic Academic Press, 2021
Inkludering och särskild begåvning: Förutsättningar och dilemman i rådgivande policydokument
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 97-118, 2021
2020
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 151-166, 2020
Kompetensutveckling för professionella lärare?: Introduktionen av kollegialt lärande i svensk skola
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 7-34, 2020
Didaktik som lärarutbildningens innehåll och form.: Motstånd, utmaningar och möjligheter.
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 49-64, 2020
2020
Det pedagogiska etablissemangets retoriska funktion.
Ingår i Perspektiv på skolans problem, s. 55-70, Studentlitteratur AB, 2020
Inclusive education and school choice: Lessons from Sweden
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 25-39, 2020
Persuasion and resistance: Large-scale collaborative professional development as a policy instrument
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 395-412, 2020
2020
2020
Ingår i Compare, s. 1241-1256, 2020
Deliberative communication: Stimulating collective learning?
Ingår i Leading higher education as and for public good, s. 92-106, Routledge, 2020
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 559-574, 2019
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 257-271, 2019
An amalgam of ideals: images of inclusion in the Salamanca Statement
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 677-690, 2019
Ingår i Journal of education policy, s. 631-646, 2019
Parental involvement in Sweden exemplified through national policy on homework support
Ingår i Parental Involvement across European Education Systems, s. 120-132, Routledge, 2019
Supplementary tutoring in Sweden and Russia: a safety net woven with numbers
Ingår i New Practices of Comparison, Quantification and Expertise in Education, s. 207-229, Routledge, 2019
The Many Faces of Shadow Education: a Nordic Case
2019
Ingår i Education Inquiry, s. 368-384, 2019
- DOI för Improving literacy and content learning across the curriculum?: How teachers relate literacy teaching to school subjects in cross-curricular professional development
- Ladda ner fulltext (pdf) av Improving literacy and content learning across the curriculum?: How teachers relate literacy teaching to school subjects in cross-curricular professional development
Contextualizing inclusive education in educational policy: the case of Sweden
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 559-574, 2019
Approaching higher education with Didaktik: university teaching for intellectual emancipation
Ingår i European Journal of Higher Education, s. 190-202, 2019
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 151-161, 2018
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 225-238, 2018
Ingår i Social Work in Mental Health, s. 354-371, 2017
Narrative performances of user involvement among service users in mental health care
Ingår i Narrative Inquiry, s. 149-168, 2017
Ingår i Narrative Inquiry, s. 334-356, 2017
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 391-411, 2017
Styrningen av den obligatoriska skolan: mellan stabilitet och förändring
Ingår i Lärande, skola, bildning., Natur och kultur, 2017
Emotional aspects of teacher collegiality: A narrative approach
Ingår i Teaching and Teacher Education, s. 270-280, 2016
From influence to rights? On the need to bring in life, uncertainty and risk in education
Ingår i NERA2016, 9-11 March 2016, Helsinki, Finland, 2016
Rektorsutbildningens Janusansikte. Vad ska en rektor kunna?
Ingår i Vad ska en svensk kunna?, s. 41-72, Daidalos, 2016
25 år som förändrade skolan: Grundskolans införande 1947-1972 ur ett kommunalt perspektiv
Ingår i Vägval i skolans historia, 2016
Att ta utbildningens komplexitet på allvar: En vänskrift till Eva Forsberg
Acta Universitatis Upsaliensis, 2016
Ingår i Qualitative Social Work, 2015
2015
Curriculum versus Didaktik revisited: towards a transnational curriculum theory
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 2015
Differentieringsfrågan under 70 år av skolformsreformer
Ingår i Utbildning, Studentlitteratur AB, 2015
2015
Targeted (re)-socialization in Universities and Prisons
2015
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 81-94, 2015
The Art of Borrowing in Swedish Assessment Policies: more than a matter of transnational impact.
Ingår i Transnational Policy Flows in European Education:, Symposium Books, 2014
Skolans villkor som kommunal angelägenhet under 60 år.
Ingår i Vägval i skolans historia, 2014
Lärarutbildning i skolans tjänst?: En policyanalys av statliga argument för förändring
2013
Ingår i Narrative Inquiry, s. 24-43, 2011
Recycling in the knowledge society: the secondhand business with data in education
2011
I enhetsskolans tidevarv: Skoldebatter i fullmäktige 1950-1985
Ingår i Stockholm blir välfärdsstad, Stockholmia förlag, 2011
Tre partiers bedömningspolitik 1990–2007
Ingår i Bedömning i och av skolan, s. 201-222, Studentlitteratur, 2010
Livsberättelseintervjuer som socialt siterade handlingar
Ingår i Erfarenhet, berättelse och identitet: Livsberättelsestudier, s. 71-88, Karlstad University Studies, 2006