Tänk om - tillsammans i krig och fred

• Datum: 13 november 2023, kl. 8.30 – 23 november 2023, kl. 21.00
  • Plats: Carolina Rediviva, Dag Hammarskjölds Väg 1, Uppsala
  • Typ: Utställning
  • Arrangör: Försvarsmakten, Statens försvarshistoriska museer (SFHM) och Säkerhets- och försvarsföretagen (SOFF) i samarbete med Uppsala universitet.
  • Kontaktperson: Gisella Bengtsson
  • Telefon: 018-471 1936

Den 13-23 november kommer vandringsutställningen "Tänk om - tillsammans i krig och fred" att gästa Uppsala.

Gul kontainer som man kan gå in i. På utsidan står Tänk om....

Tänk om kriget faktiskt kommer till vårt land. ”Tänk om – tillsammans i krig och i fred” är en vandringsutställning om vikten av att vara förberedd. Den ska turnera på universitet och högskolor landet runt under 2023-2024.

På utställningen får besökaren genom rörelse, ljud och annan teknik uppleva känslan av att ett krig pågår. Man får också chansen att lära sig mer om Sveriges försvarshistoria och vad man kan göra i dag för att engagera sig i totalförsvaret, det militära eller det civila.

Öppettider utomhusutställningen - den sk. conainern är kl.10.00-16.00 vardagar.
Öppettider inomhusutställningen - Vardagar kl. 08.30-21.00. Helger: 10.00-16.00.

Fri entré.

Välkommen!

Avsändare: Försvarsmakten, Statens försvarshistoriska museer (SFHM) och Säkerhets- och försvarsföretagen (SOFF).

Värd: Uppsala universitet