Gershwin i storbandsformat

Bildtext

Onsdagen den 24 april gästas Uppsala University Jazz Orchestra av världsgitarristen Andreas Pettersson i konserten ”Gershwin on Guitar”.

Ulf Johansson Werre, pianist och trombonist samt konstnärlig ledare för Uppsala University Jazz Orchestra (UUJO), har ett mångårigt och nära samarbete med den internationellt uppmärksammade gitarristen Andreas Pettersson.

Efter succéskivan "Gershwin On Guitar" ville Andreas Pettersson utöka arrangemangen av George Gershwins klassiker till storbandsformatet. Ulf Johansson Werre har sett detta som en ny utmaning för Uppsala universitets eget storband som nu gästas av Andreas Pettersson på UUJO:s vårkonsert i universitetsaulan onsdagen den 24 april.

- Missa inte detta unika tillfälle att få höra nya, spännande versioner av älskade kompositioner ur geniet George Gershwins rika produktion, säger Ulf Johansson Werre.

Konsert:
Gershwin on Guitar