Forskarpodden om barns och ungas hälsa

Anna Sarkadi, professor i socialmedicin, är först ut i höstens säsong av Forskarpodden

Nu startar en ny säsong av Forskarpodden, med ett avsnitt om barns och ungas psykiska hälsa. Det handlar om Anna Sarkadis forskning om hur man kan förbättra samhällets stöd till barn som mår dåligt.

Forskarpodden startade i september 2015 vid Uppsala universitet och har hittills släppt 31 avsnitt. Under hösten kommer ytterligare fyra avsnitt, som släpps varannan onsdag fram till jul. Den 7 november kommer ett avsnitt med Carina Jahani som forskar om det utrotningshotade språket balochiska och den 21 november gästas Forskarpodden av Peter Bergsten som forskar om hur barnfetma kan förebyggas.

Hösten samtal kommer att ledas av Gunilla Sthyr och Annica Hulth. De är redaktörer vid kommunikationsavdelningen på Uppsala universitet och har varit projektledare för Forskarpodden sedan starten.

Lyssna på forskarpodden

Lyssna på avsnitt 31 med Anna Sarkadi