SVT söker Sveriges mest allmänbildade student

Är du obestridd TP-mästare bland kursarna? Ta chansen att försvara Uppsalas färger då SVT:s ”Vem vet mest?” i april korar Sveriges mest allmänbildade student. Sista anmälningsdag är 21 februari.

Sveriges populäraste frågesportsprogram, ”Vem vet mest? ”, bjuder in till en het uppgörelse mellan fyra av landets mest framstående universitet; Uppsala, Lund, Linköping och Umeå. Har du kunskaperna som krävs för att representera Uppsala universitet i den stora universitetskampen? Anmäl dig och se till att vårt universitet kan stoltsera med att ha Sveriges mest allmänbildade student!

I de fyra första programmen tävlar studenter från varje universitet i var sitt program. De tre vassaste studenterna från varje stad vaskas fram och får representera sitt lärosäte i mötet med de tre andra i en rafflande fredagsfinal. Programmet leds av Rickard Olsson. Vinnaren går hem med gränslös ära och 10 000 kronor.

Inspelningarna äger rum den 18 april i Göteborg. SVT står för resa och övernattning i de fall det krävs.

Välkommen in med en intresseanmälan redan idag, skicka namn, telefonnummer och vilket universitet du studerar vid till vemvetmest@svt.se senast måndag 21 februari 2011.

Magnus Alsne