Uppsala universitet fyller år!

Under kvällen kommer bland annat mottagarna av Björkénska priset och Hjärnäpplet prisas.

Idag, 7 oktober, är det 545 år sedan undervisningen startade vid Uppsala universitet. Bemärkelsedagen kommer att firas stort i aulan med prisutdelningar och musikframträdanden.

Utan planer för kvällen? Varför inte gå på Uppsala universitets födelsedag som firas i Universitetsaulan med start klockan 18.00. Ceremonin kan jämföras med en gala där de som tilldelats utmärkelser under året får motta sina priser på scenen. Det bjuds också på föreläsning av Li Bennich-Björkman, professor i statskunskap, samt musikunderhållning av Akademiska kapellet och Allmänna sången.

Ceremonin är gratis och du får ha valfria kläder. Mer information om firandet hittar du i Uppsala universitets kalendarium.

Sandra Gunnarsson