Marknadsföring och organisation I
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE150
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Gadde, Lars-Erik; Håkansson, H., Professionellt inköp, Studentlitteratur, 1998Obligatorisk
- Forssell, Anders; Ivarsson Westerberg, A., Organisation från grunden, Liber, 2007Obligatorisk
- Dickens, Peter, Global shift: mapping the changing contours of the world economy, Guilford Publications, 2015Obligatorisk (ISBN: 9781462519552)
- Parment, Anders, Kort om marknadsföring, Studentlitteratur AB, 2015Obligatorisk
- Kielos, Katrine, Det enda könet: varför du är förförd av den ekonomiske mannen och hur den förstör dit liv och världsekonomin, Månpocket, 2013Obligatorisk (ISBN: 9789175031729)
- Brunsson, Karin; Brunsson, Nils, Beslut, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Obligatorisk
- Tillkommer ytterligare litteratur, på lärarens inrådan, ca 300 sidor, Företagsekonomiska institutionenObligatorisk
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2019
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2011
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2011
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2009