Marknadsföring och organisation I

15 hp

Litteraturlista, Grundnivå, 2FE150

Det finns en senare version av litteraturlistan.

Huvudgrupp 1

  • Forssell, Anders; Ivarsson Westerberg, A., Organisation från grunden, Liber, 2007Obligatorisk
  • Dickens, Peter, Global shift: mapping the changing contours of the world economy, Guilford Publications, 2015Obligatorisk (ISBN: 9781462519552)
  • Kielos, Katrine, Det enda könet: varför du är förförd av den ekonomiske mannen och hur den förstör dit liv och världsekonomin, Månpocket, 2013Obligatorisk (ISBN: 9789175031729)
  • Brunsson, Karin; Brunsson, Nils, Beslut, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Obligatorisk
  • Tillkommer ytterligare litteratur, på lärarens inrådan, ca 300 sidor, Företagsekonomiska institutionenObligatorisk
  • Agndal, Henrik; Axelsson, Björn, Professionell marknadsföring, 3. uppl., Studentlitteratur AB, 2012Obligatorisk
  • Rivoli, Pietra, The Travels of a T-Shirt in the Global Economy: An Economist Examines the M, John Wiley & Sons, 2015Obligatorisk (Även tidigare upplagor går att använda.)
  • Ulvenblad, Pia; Örtenblad, Anders, Smått och gott: om vetenskapliga rapporter och referensteknik, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2008Obligatorisk

* Obligatorisk

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin