Marknadsföring och organisation I

15 hp

Litteraturlista, Grundnivå, 2FE150

Det finns en senare version av litteraturlistan.

Artikelkompendium vt 2010, företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet

Kompendium

Tillhandahålles genom institutionens expedition.

Bruzelius, L. H. & Skärvad, P.-H., 'Affärsidésynsättet', utdrag ur: Bruzelius, L. H. &

Skärvad, P.-H., 2004, Integrerad organisationslära, Lund: Studentlitteratur, s. 100-113.

Jobber, D., 'Competitor analysis', utdrag ur: Jobber, D., 2007, Principles and Practices of

Marketing (5th ed.), London: McGraw-Hill, s. 778-789.

Grönroos, C., 'Hur tjänster och tjänstekonsumtion påverkar marknadsföringen', utdrag ur:

Grönroos, C., 2002, Service management och marknadsföring-en CRM ansats,

Malmö: Liber, s. 57-71.

Grönroos, C., 'Service and Relationship quality', utdrag ur: Grönroos, C., 2007, Service

management and Marketing: Customer Management in Service Competition (3d ed.),

Chichester: Wiley, s. 72-83.

Richardson, G. B., 1972, 'The Organisation of Industry', The Economic Journal, Sept., s.

883-896.

Palmer, A. & Harley, B., 'The Growth of Organizations', utdrag ur: Palmer, A. & Harley, B.,

2006, The Business Environment, McGraw-Hill, s. 253-266

Gadde, L-E och H Håkansson, 1998, 'Strategiska inköpsfrågor', utdrag ur Gadde, L-E och H

Håkansson, Professionellt inköp. Studentlitteratur.

Axelsson, B och H Agndal, 'Företags inköpsbeteende', utdrag ur Axelsson, B och H Agndal,

Professionell marknadsföring, Studentlitteratur.

Forssell, A och L Norén, 2006, '(The Difficult Art of) Outsourcing Welfare Services'. Paper

for the Nordic Workshop on Health management and Organization, Copenhagen

December 2006

Artiklar

Laddas hem från universitetsbibliotekets databas.

Persson, Mats & Radetzki, Marian, (2006), 'Kina, Sverige och Globaliseringen' i Ekonomisk

Debatt 2006 nr 1.

Bigsten, Arne & Holmlund, Bertil, (2006), 'Överdrivna farhågor om hotet från Kina' i

Ekonomisk Debatt 2006 nr 2.

Ekholm, Karolina & Hakkala, Katarina (2006), 'Hur påverkar och handel utflyttning av

produktion den svenska arbetsmarknaden?' i Ekonomisk Debatt 2006 nr 4

Andersson, Dan & Kainelainen, Albin (2006), Vad innebär internationaliseringen?

http//www.lo.se

Bitner, M J, 1995, 'Building Service Relationships: It's all about promises', Journal of the

Academy of Marketing Sciences, Volume 23, No 4, pages 246-251.

Carrigan, M. & Attalla, A., 2001, 'The myth of the ethical consumer-do ethics matter in

purchase behaviour?', Journal of Consumer Marketing, Vol. 18, No. 7, s. 560-577.

Lian, P & Laing, A, 2004, 'Public sector purchasing of health services: A comparison with

private sector purchasing'. Journal of Purchasing and Supply Management 10 (2004)

247-256.

Artiklar

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin