Lars Madej
Universitetslektor vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi
- Telefon:
- 018-471 24 65
- E-post:
- lars.madej@edu.uu.se
- Besöksadress:
- Von Kraemers allé 1 A
752 37 Uppsala - Postadress:
- Box 2136
750 02 Uppsala
Universitetsadjunkt vid Intresseorganisationer och studentkårer; Personalorganisationer; Saco-S vid Uppsala universitet
- Besöksadress:
- Thunbergsvägen 7A
- Postadress:
- Box 533
751 21 UPPSALA
- Akademiska meriter:
- FD
Mer information visas för dig som medarbetare om du loggar in.
Publikationer
Urval av publikationer
- X - men sen då? Algebrans stora idéer från första klass till högre matematik (2021)
- Primary School Students’ Knowledge of the Equal Sign – the Swedish Case (2021)
- Development of algebraic thinking (2019)
- Doubled quadratic division algebras (2004)
Senaste publikationer
- X - men sen då? Algebrans stora idéer från första klass till högre matematik (2021)
- Primary School Students’ Knowledge of the Equal Sign – the Swedish Case (2021)
- Development of algebraic thinking (2019)
- Introduction to early algebra in Estonia, Finland and Sweden - (2019)
- Teoretiska och praktiska perspektiv på generaliserad aritmetik (2018)
Alla publikationer
Artiklar
- Primary School Students’ Knowledge of the Equal Sign – the Swedish Case (2021)
- Development of algebraic thinking (2019)
- Generaliserad aritmetik - en bro mellan aritmetik och algebra (2017)
- Liftings of dissident maps (2006)
- On the doubling of quadratic algebras (2004)
- Dissident maps on the seven-dimensional Euclidean space (2003)
Böcker
- X - men sen då? Algebrans stora idéer från första klass till högre matematik (2021)
- Doubled quadratic division algebras (2004)
Konferenser
- Introduction to early algebra in Estonia, Finland and Sweden - (2019)
- Teoretiska och praktiska perspektiv på generaliserad aritmetik (2018)
- Characterizing Swedish school algebra – initial findings from analyses of steering documents, textbooks and teachers’ discourses (2018)
- Towards research-based teaching of algebra - analyzing excpected student progression in the Swedish curriculum grades 1-9 (2016)