Nikolas Glover
Universitetslektor vid Ekonomisk-historiska institutionen
- Telefon:
- 018-471 12 20
- E-post:
- nikolas.glover@ekhist.uu.se
- Besöksadress:
- Ekonomikum
Kyrkogårdsgatan 10 - Postadress:
- Box 513
751 20 UPPSALA
Ladda ned kontaktuppgifter för Nikolas Glover vid Ekonomisk-historiska institutionen
Universitetslektor vid Ekonomisk-historiska institutionen; Centrum för företagandets historia
- Telefon:
- 018-471 12 20
- E-post:
- nikolas.glover@ekhist.uu.se
- Besöksadress:
- Ekonomikum
Kyrkogårdsgatan 10
75120 Uppsala - Postadress:
- Box 513
751 20 Uppsala
- Akademiska meriter:
- FD, Docent
- CV:
- Ladda ned CV
- ORCID:
- 0000-0002-6648-4154
Forskning
- I am presently involved in a project dealing with consumer culture in Sweden during World War II (funded by the Swedish Research Council), together with Klara Arnberg and Fia Sundevall (Stockholm University)
- I am also a member of the research progamme Neoliberalism in the Nordics (funded by Riksbankens jubileumsfond), led by Jenny Andersson (Uppsala University)

Publikationer
Senaste publikationer
From NIEO-liberalism to Neoliberalism: Denmark, Sweden, and the Changing Role of Development Finance
Ingår i Nordic Neoliberalisms, s. 37-54, Routledge, 2025
Blickfång: Skyltningslära som kommersiell sensorisk kunskap under 1900-talets första hälft
Ingår i Sinnen i arbete, s. 151-174, Arkiv förlag & tidskrift, 2025
Conceptualising ‘Made in’ as a historical phenomenon
Ingår i National Brands and Global Markets, Routledge, 2023
The long life of ‘Swedish quality’: Promoting exports and keeping Swedes competitive, c. 1900-1990s
Ingår i National Brands and Global Markets, Routledge, 2023
National Brands and Global Markets: An Historical Perspective
Routledge, 2023
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
Ingår i Culture Unbound, s. 41-65, 2021
- DOI för Marketing Internationalism in an Era of Globalisation: The Swedish-South African Partnership Week, November 1999
- Ladda ner fulltext (pdf) av Marketing Internationalism in an Era of Globalisation: The Swedish-South African Partnership Week, November 1999
På hemmafronten intet nytt: Kommersiell kvinnlighet under svensk beredskap, 1939-1945
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 476-509, 2021
Ingår i Contemporary European History, s. 284-300, 2021
- DOI för A ‘Swedish Offensive’ at the World's Fairs: Advertising, Social Reformism and the Roots of Swedish Cultural Diplomacy, 1935–1939
- Ladda ner fulltext (pdf) av A ‘Swedish Offensive’ at the World's Fairs: Advertising, Social Reformism and the Roots of Swedish Cultural Diplomacy, 1935–1939
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 25-47, 2019
- DOI för The 'aidification' of national experiences: Swedish-supported correspondence education in Tanzania, ca 1960-1975
- Ladda ner fulltext (pdf) av The 'aidification' of national experiences: Swedish-supported correspondence education in Tanzania, ca 1960-1975
Ingår i Enterprise & society, s. 401-444, 2019
Between human capital and human worth: Popular valuations of knowledge in 20th-century Sweden
Ingår i Scandinavian Journal of History, s. 484-509, 2019
- DOI för Between human capital and human worth: Popular valuations of knowledge in 20th-century Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Between human capital and human worth: Popular valuations of knowledge in 20th-century Sweden
Framtidsmarknader: Svensk ekonomisk diplomati i Afrika och Asien under avkoloniseringens era
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 649-677, 2018
Artiklar, forskningsöversikt
From kinship to global brand. By Anna Kharkina
Ingår i Nordisk kulturpolitisk tidskrift, s. 366-370, 2013
Kapitel i böcker, delar av antologi
From NIEO-liberalism to Neoliberalism: Denmark, Sweden, and the Changing Role of Development Finance
Ingår i Nordic Neoliberalisms, s. 37-54, Routledge, 2025
Blickfång: Skyltningslära som kommersiell sensorisk kunskap under 1900-talets första hälft
Ingår i Sinnen i arbete, s. 151-174, Arkiv förlag & tidskrift, 2025
Conceptualising ‘Made in’ as a historical phenomenon
Ingår i National Brands and Global Markets, Routledge, 2023
The long life of ‘Swedish quality’: Promoting exports and keeping Swedes competitive, c. 1900-1990s
Ingår i National Brands and Global Markets, Routledge, 2023
Bortom vänstervind och högervåg
Ingår i Marknadens tid, s. 11-32, Nordic Academic Press, 2023
Världsmarknadernas tid: De multinationella företagen och den nya internationalismen
Ingår i Marknadens tid, s. 291-314, Nordic Academic Press, 2023
Ingår i Efterkrigstidens samhällskontakter, s. 281-316, Mediehistoriskt arkiv, 2019
Neutrality Unbound: Sweden, foreign aid, and the rise of the non-aligned Third World
Ingår i Neutrality and Neutralism in the Global Cold War, Routledge, 2016
Representing the Small States of Northern Europe: Between Imagined and Imaged Communities
Ingår i Histories of Public Diplomacy and Nation Branding in the Nordic and Baltic Countries: , s. 3-20, Brill Academic Publishers, 2015
Kritiker, krämare och kramare: Kommentarer till texter om den svenska synden
Ingår i Sexualpolitiska nyckeltexter, s. 395-403, Leopard förlag, 2015
Ingår i Histories of Public Diplomacy and Nation Branding in the Nordic and Baltic Countries, s. 123-144, Brill Academic Publishers, 2015
Unity Exposed: The Scandinavia Pavilions at the World Exhibitions in 1967 and 1970
Ingår i Nordic Experience, s. 219-239, Ashgate, 2013
Samlingsverk (redaktörskap)
National Brands and Global Markets: An Historical Perspective
Routledge, 2023
Marknadens tid: mellan folkhemskapitalism och nyliberalism
Nordic Academic Press, 2023
- DOI för Marknadens tid: mellan folkhemskapitalism och nyliberalism
- Ladda ner fulltext (pdf) av Marknadens tid: mellan folkhemskapitalism och nyliberalism
Brill Academic Publishers, 2015