Bobo Skillinghaug vinner Limbiska priset 2022

Bobo Skillinghaug in action

Farmaceutiska fakulteten gratulerar Bobo Skillinghaug, Universitetsadjunkt vid Institutionen för läkemedelskemi och vinnare av Biomedicinprogrammets pedagogiska pris, Limbiska priset 2022. ”Jag är väldigt glad över priset, inte minst eftersom det delas ut av studenterna själva” säger pristagaren.

Studenterna vid Uppsala universitets Biomedicinprogram har gjort sitt val: Bobo Skillinghaug, Universitetsadjunkt vid Institutionen för läkemedelskemi, tilldelas årets pedagogiska pris: Limbiska priset 2022. I sin motivering fastslår juryn att Bobo Skillinghaug:

”…hjälpte oss biomedicinare att gräva fram den gamla kemikunskapen från år ett med bravur samt gav den en intressant och praktisk applicering vilket uppskattades av många. Zoom-undervisningen använde han som ett verktyg snarare än en begränsning vilket gjorde Farmakologi och Läkemedelskemi till en kurs att minnas.”

Bobo Skillinghaug, Farmaceutiska fakulteten

– Jag är väldigt glad och hedrad över priset, i synnerhet eftersom det delas ut av studenterna själva. Samtidigt vill jag passa på att tacka studenterna vid Biomedicinprogrammet, vars engagemang gjort det möjligt att bedriva undervisning med hög kvalitet trots en pågående pandemi, konstaterar Bobo Skillinghaug.

Som vinnare av Limbiska Priset 2022 tar Bobo Skillinghaug plats i den ytterst exklusiva skara som erhållit utmärkelsen två gånger, då han även tilldelades priset 2021. Något som studenterna vid Biomedicinprogrammet fastslår säger något om Bobo Skillinghaugs ”fantastiska pedagogik och undervisning”.

Magnus Alsne

Fakta Limbiska priset

• Delas ut till den lärare som den nyexaminerade biomedicinklassen upplever har påverkat deras kandidat på bästa sätt.
  • Tilldelas en lärare som har gjort ett extra stort intryck och varit en inspirationskälla för klassen.