Utvecklings- och utvärderingsarbete i förskolan
7,5 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 4PE223
Huvudgrupp 1
- Dahlberg, Gunilla; Moss, Peter; Pence, Alan, Från kvalitet till meningsskapande: postmoderna perspektiv - exemplet förskolan, 3. uppl., Stockholm, Liber, 2014Obligatorisk
- Elbrand, Maria; Åkerblom, Therés, Förändringsprocesser i förskolan, Stockholm, Lärarförlaget, [2023]Obligatorisk
- Markström, Ann-Marie; Simonsson, Maria, Utvecklingssamtal: kommunikation mellan hem och förskola, Andra upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2018]Obligatorisk (Valda delar)
- Rönnerman, Karin, Aktionsforskning: vad? hur? varför?, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2022]Obligatorisk (Valda delar)
- Sheridan, Sonja; Pramling Samuelsson, Ingrid, Barns lärande: fokus i kvalitetsarbetet, Upplaga 2, Stockholm, Liber, [2016]Obligatorisk
- Åsén, Gunnar, Utvärdering och pedagogisk bedömning i förskolan, Andra upplagan, Stockholm, Liber, [2023]Obligatorisk
Dessutom tillkommer ca 250 sidor enligt lärares anvisningar.
Kurslitteraturen omfattar ca 1000 sidor för en kurs på 7,5 hp respektive ca 2000 sidor för en kurs på 15 hp.
* Obligatorisk