Teknikbaserad affärsutveckling och entreprenörskap
30 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 1TE674
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Kotler, Philip, A framework for marketing management, 3. ed., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, 2007
- Lekvall, Per; Wahlbin, Clas, Information för marknadsföringsbeslut, 4., [omarb.] uppl., Göteborg, IHM förl., 2001
- Lönnqvist, Rune, Resultat, kapital och kassaflöde. Övningsbok: med EU-BAS 97., 4. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2002
- Lönnqvist, Rune, Årsredovisning i aktiebolag och koncerner, 4., uppdaterad. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2006
- Micklethwait, John, The company: a short history of a revolutionary idea, New York, Modern Library, 2003
- Moore, Geoffrey A., Crossing the chasm: marketing and selling high-tech products to mainstream customers, Rev. ed., New York, HarperBusiness, cop. 1999
- Smith, Dag, Resultat, kapital och kassaflöde., 3., [utök.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2002
Referenslitteratur
- Alfredeén, Uno, Konsten att bygga framgångsrika företag: praktika för entreprenörer, Stockholm, Alfredeen Malmström förl. [i samarbete med Nordea], 2001
Huvudgrupp 3
Kompletterande material tillhandahålls av lärarna
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2021
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2020
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2019
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2017
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2016
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2013
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2011