Motion capture för spel, 7,5 hp

Läsåret 2021/2022

  • HT 2021, 50 %, Campus

    Startdatum: 30 augusti 2021

    Slutdatum: 7 november 2021

    Sista anmälningsdatum: 15 april 2021

    Anmälningskod: UU-54813 Anmälan

    Undervisningsspråk: Engelska

    Studieort: Visby

    Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

    Registrering: 30 juli 2021 – 22 augusti 2021

  • VT 2022, 50 %, Campus

    Startdatum: 17 januari 2022

    Slutdatum: 27 mars 2022

    Sista anmälningsdatum: 15 oktober 2021

    Anmälningskod: UU-04813 Anmälan

    Undervisningsspråk: Engelska

    Studieort: Visby

    Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

    Registrering: 23 december 2021 – 10 januari 2022

Behörighet: Grundläggande behörighet

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr

Studieavgift, totalt: 13750 kr

Om kursen

Under kursen lär du dig använda och hantera utrustningen i ett motion capture-lab genom att göra egna motion capture-inspelningar. Som student har du efter avklarad kurs möjlighet att använda laboratoriet under resten av din utbildningstid. Kursen täcker tre områden: teori, utrustning och planering, samt inspelning, bearbetning och animation av motion capture-data. Kursen ger grundläggande kunskaper om och färdigheter i motion capture-teknik och hela processen från planering till färdig animation.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Kontakt

Institutionen för speldesign

Skeppsbron 24 (Björkanderska) 621 57 VISBY

Uppsala universitet, Campus Gotland, 62167 Visby

E-post: gamedesign@speldesign.uu.se

Camilla von Paykull

E-post: camilla.von_paykull@speldesign.uu.se