Motion capture för spel, 7,5 hp
Läsåret 2022/2023
-
HT 2022, 50 %, Campus
Startdatum: 29 augusti 2022
Slutdatum: 6 november 2022
Sista anmälningsdatum: 19 april 2022
Anmälningskod: UU-54813 Anmälan
Undervisningsspråk: Engelska
Studieort: Visby
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
Registrering: 29 juli 2022 – 22 augusti 2022
-
VT 2023, 50 %, Campus
Startdatum: 16 januari 2023
Slutdatum: 26 mars 2023
Sista anmälningsdatum: 17 oktober 2022
Anmälningskod: UU-04813 Anmälan
Undervisningsspråk: Engelska
Studieort: Visby
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
Registrering: 22 december 2022 – 9 januari 2023
Behörighet: Grundläggande behörighet
Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
Läs mer om avgifter och stipendier.
Anmälningsavgift: 900 kr
Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr
Studieavgift, totalt: 13750 kr
Om kursen
Under kursen lär du dig använda och hantera utrustningen i ett motion capture-lab genom att göra egna motion capture-inspelningar. Som student har du efter avklarad kurs möjlighet att använda laboratoriet under resten av din utbildningstid. Kursen täcker tre områden: teori, utrustning och planering, samt inspelning, bearbetning och animation av motion capture-data. Kursen ger grundläggande kunskaper om och färdigheter i motion capture-teknik och hela processen från planering till färdig animation.
Mer information
Kursplan med litteraturlista
För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.
Kontakt
Strandgatan 1b (Residenset) 621 57 VISBY
Uppsala universitet, Campus Gotland, 62167 Visby
E-post: gamedesign@speldesign.uu.se
Stephanie Noroozy, studievägledare
E-post: gamedesign@speldesign.uu.se
Studieadministration: frågor om registrering, återbud, avbrott m.m.
E-post: studentservice-cg@uu.se