Motion capture för spel 2021/2022 (7,5 hp)
HT21, 50 %, Campus
Startdatum: 30 augusti 2021
Slutdatum: 7 november 2021
Sista ansökningsdatum: 15 april 2021
Anmälningskod: UU-54813 Anmälan
Undervisningsspråk: Engelska
Studieort: Visby
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
VT22, 50 %, Campus
Startdatum: 17 januari 2022
Slutdatum: 27 mars 2022
Sista ansökningsdatum: 15 oktober 2021
Anmälningskod: UU-04813 Anmälan
Undervisningsspråk: Engelska
Studieort: Visby
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
Behörighet: Grundläggande behörighet
Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
Läs mer om avgifter och stipendier.
Anmälningsavgift: 900 kr
Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr
Studieavgift, totalt: 13750 kr
Om kursen
Under kursen lär du dig använda och hantera utrustningen i ett motion capture-lab genom att göra egna motion capture-inspelningar. Som student har du efter avklarad kurs möjlighet att använda laboratoriet under resten av din utbildningstid. Kursen täcker tre områden: teori, utrustning och planering, samt inspelning, bearbetning och animation av motion capture-data. Kursen ger grundläggande kunskaper om och färdigheter i motion capture-teknik och hela processen från planering till färdig animation.
Mer information
Kursplan med litteraturlista
För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.
Studentportalen
Studentportalen ger inloggade studenter tillgång till kurs- och programsidor, studieresultat, studieintyg, kårinformation med mer. För att kunna logga in krävs att du skaffar ett studentkonto. Kurs- och programsidor i Studentportalen går också att se utan inloggning här. Sidorna innehåller basinformation samt de funktioner som institutionerna har valt att göra synliga.
Kontakt
Skeppsbron 24 (Björkanderska) 621 57 VISBY
Uppsala universitet, Campus Gotland, 62167 Visby
E-post: gamedesign@speldesign.uu.se
Camilla von Paykull