Studieplan för Masterprogram i management, kommunikation och IT
Master's Programme in Management, Communication and IT
- 120 högskolepoäng
- Programkod: SMK2M
- Fastställd: 2012-02-15
- Beslutad av: Institutionen för informatik och media
- Reviderad: 2012-12-20
- Reviderad av: Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden
- Diarienr: SAMFAK 2012/156, Doss 3:1:1
- Studieplanen gäller från: HT 2011
- Ansvarig fakultet: Samhällsvetenskapliga fakulteten
- Ansvarig institution: Institutionen för informatik och media
- Övrig(a) medverkande enhet(er): Företagsekonomiska institutionen
Termin 1
-
Introduktion till management, kommunikation och IT,
15
högskolepoäng
(2IS016)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1N, Företagsekonomi A1N, Medie- och kommunikationsvetenskap A1N, Människa-datorinteraktion A1N
-
Informationssystem och management,
15
högskolepoäng
(2IS017)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1N, Företagsekonomi A1N
Termin 2
-
IT och strategi,
15
högskolepoäng
(2IS018)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1F, Företagsekonomi A1F
-
Corporate communication,
15
högskolepoäng
(2IS019)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1F, Företagsekonomi A1F, Medie- och kommunikationsvetenskap A1F, Människa-datorinteraktion A1F
Termin 3
-
Användbarhet och e-tjänster,
15
högskolepoäng
(2IS020)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1N, Företagsekonomi A1N, Människa-datorinteraktion A1N
-
Business Intelligence och informationsanalys,
15
högskolepoäng
(2IS021)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem A1N, Företagsekonomi A1N
Termin 4
Masteruppsats 30 hp
Versioner av studieplanen
Studieplan(er) som tillhör utbildningsplan från HT 2011:
- Senaste studieplan (giltig från HT 2011)