Intelligenta interaktiva system
Kurs, Avancerad nivå, 1MD032
Hösten 2024 Hösten 2024, Uppsala, 33 %, Campus, Engelska
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 33 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 4 november 2024–19 januari 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
120 hp inklusive 15 hp matematik och 60 hp datavetenskap/systemvetenskap, varav minst 20 hp programmering/algoritmer/datastrukturer. Engelska 6. (Med en svensk kandidatexamen uppfylls kravet på engelska.)
- Urval
-
Högskolepoäng inom teknik/naturvetenskap (max 240 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 12 083 kr
- Studieavgift, totalt: 12 083 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2024
- Anmälningskod
- UU-11619
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 21 oktober 2024–11 november 2024
- Institutionens information om registrering
Hösten 2024 Hösten 2024, Uppsala, 33 %, Campus, Engelska För utbytesstudenter
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 33 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 4 november 2024–19 januari 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
120 hp inklusive 15 hp matematik och 60 hp datavetenskap/systemvetenskap, varav minst 20 hp programmering/algoritmer/datastrukturer. Engelska 6. (Med en svensk kandidatexamen uppfylls kravet på engelska.)
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 21 oktober 2024–11 november 2024
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Intelligenta maskiner (till exempel robotar, virtuella agenter, användargränssnitt och smarta telefoner) används alltmer för att stödja människor i vardagliga sysslor. Detta kräver att dessa maskiner ska kunna samverka på ett säkert och socialt sätt med människor i utmanande och komplexa naturliga miljöer och även anpassa sig till människor på ett intelligent sätt.
Kursen ger en översikt över beräkningstekniker för intelligenta, förkroppsligade interaktiva system, inklusive strategier för perception (till exempel syn men även andra former av perception), inlärning och interaktionsförmåga. Kursen kommer att omfatta tekniker för datorseende, beteendegeneration och beteendestyrning samt maskininlärningsbaserade metoder som kan användas för att analysera och anpassa maskiner till de människor som dessa interagerar med.
Litteraturlista
Litteraturlista saknas.