Marknadsföring och organisering - grupp och individ
Kurs, Grundnivå, 2FE211
Våren 2025 Våren 2025, Uppsala, 50 %, Distans, Svenska
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Distans
- Antal obligatoriska träffar på campus
- 1
- Antal frivilliga träffar på campus
- 0
- Undervisningstid
- Blandad
- Studieperiod
- 20 januari 2025–8 juni 2025
- Undervisningsspråk
- Svenska
- Behörighet
-
Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.
- Urval
-
Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 22 500 kr
- Studieavgift, totalt: 22 500 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 oktober 2024
- Anmälningskod
- UU-71008
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 20 december 2024–13 januari 2025
- Institutionens information om registrering
Våren 2026 Våren 2026, Uppsala, 50 %, Distans, Svenska
- Studieort
- Uppsala
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Distans
- Antal obligatoriska träffar på campus
- 1
- Antal frivilliga träffar på campus
- 0
- Undervisningstid
- Blandad
- Studieperiod
- 19 januari 2026–7 juni 2026
- Undervisningsspråk
- Svenska
- Behörighet
-
Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.
- Urval
-
Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 22 500 kr
- Studieavgift, totalt: 22 500 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 oktober 2025
- Anmälningskod
- UU-71008
För dig som är antagen eller reserv
Om kursen
Syftet med kursen är att skapa förståelse för individers, gruppers och organisationers beteende i olika sammanhang. Huvudsakligen gäller det förståelse för konsumenters roll och beteende och förståelse för medarbetares roll och beteende i organisationer samt hur detta påverkar gruppernas och organisationernas beteende.
Kursen får ej sökas av studerande på Ekonomie kandidatprogrammet i Uppsala.
Distanskursens upplägg: Kursen ges på distans och undervisningen är helt webbaserad samt bygger på självstudier. Information om olika studiemoment och aktiviteter finns endast på kursens webbplats. Kursen innehåller inte några obligatoriska fysiska undervisningstillfällen, men ett fysiskt examinationstillfälle genomförs på plats i Uppsala. Examinationen sker genom skriftliga examinationsuppgifter och prov, individuellt och i grupp, via webben, samt genom individuellt skriftligt prov i sal i Uppsala. Kommunikationen mellan deltagande studenter och lärare sker i huvudsak via kursens webbplats med dess olika forum för kommunikation. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till bra internetansluten dator samt relevant kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.
Litteraturlista
- Litteraturlista giltig från och med vårterminen 2025
- Litteraturlista giltig från och med vårterminen 2024
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2022
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2020
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2018
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2017
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2016
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2015, version 2
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2015, version 1
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2013
- Litteraturlista giltig från och med höstterminen 2012