Grundkurs i marknadsföring 2
Kurs, Grundnivå, 2FE998
Hösten 2024 Hösten 2024, Visby, 100 %, Campus, Svenska
- Studieort
- Visby
- Studietakt
- 100 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 2 september 2024–2 oktober 2024
- Undervisningsspråk
- Svenska
- Behörighet
-
Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.
- Urval
-
Högskolepoäng (max 165 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 11 250 kr
- Studieavgift, totalt: 11 250 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2024
- Anmälningskod
- UU-21017
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 25 juli 2024–25 augusti 2024
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Fortsättning på Grundkurs i marknadsföring 1. Strategisk marknadsföring handlar om att se hur företag och organisationer med sin kompetens och teknologi kan matcha rådande och kommande värderingar och preferenser i samhället och den omgivande miljön i övrigt. Det handlar både om att analysera hur strategiska positioner kan skapas på en marknad, och att förstå hur marknadskommunikation och verksamhet profilerar ett företag. Värdeskapande, konkurrens, branschanalys, industriella nätverk, globalisering och företagsprofilering är centrala problemområden i kursen.
Kontakt
- Studieadministrationen vid Campus Gotland
- studentservice-cg@uu.se