Kandidatprogram i speldesign och grafik
180 hp
Studieplan, HSG1K
Det finns en senare version av studieplanen.
- Kod
- HSG1K
- Fastställd av
- Historisk-filosofiska fakultetsnämnden, 28 augusti 2020
- Diarienummer
- HISTFILFAK 2019/61
Termin 1
Period 1
- Speldesign 1 - introduktion, 15 hp (5SD065)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1N
- Konst i spel och spel som konstform, 5 hp (5SD509)Obligatorisk
Period 2
Termin 2
Period 1
- Speldesign 2 - spelutveckling, 7,5 hp (5SD064)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1F
- Gestaltning och 2D-datorgrafik för spel 2, 7,5 hp (5SD511)Obligatorisk
Period 3
- Spelproduktion 1 - arkadspel, 15 hp (5SD071)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1F
Termin 3
Period 1
- Speldesign 3 - systemdesign, 15 hp (5SD066)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1F
- Gestaltning, 3D-modellering och texturering för spel, 7,5 hp (5SD515)
Period 3
Termin 4
Period 1
- Speldesign 4 - level design, 7,5 hp (5SD055)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1F
- Gestaltning med 3D-karaktärer och animation för spel 1, 7,5 hp (5SD517)Obligatorisk
Period 3
- Spelproduktion 2 - vertical slice, 15 hp (5SD068)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G1F
Termin 5
30 hp valbara kurser eller utlandsstudier
Termin 6
Period 1
- Speldesign 5 - teori och metod, 7,5 hp (5SD069)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G2F
- Speldesign 6 - experimentell speldesign, 7,5 hp (5SD070)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G2F
Period 3
- Examensarbete i speldesign, 15 hp (5SD034)Obligatorisk Huvudområde(n) med fördjupning: Speldesign G2E
* Obligatorisk