Grundkurs i marknadsföring 1, 7,5 hp

Läsåret 2021/2022

  • VT 2022, 100 %, Campus

    Startdatum: 17 januari 2022

    Slutdatum: 20 februari 2022

    Sista anmälningsdatum: 15 oktober 2021

    Anmälningskod: UU-71013 Anmälan

    Undervisningsspråk: Svenska

    Studieort: Visby

    Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

    Registrering: Kontakta institutionen.

Behörighet: Grundläggande behörighet

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 11250 kr

Studieavgift, totalt: 11250 kr

Anmärkning: Undervisning sker i form av föreläsningar, seminarier och grupparbeten. Kursen är campusbaserad men även webbaserade verktyg ingår. Information om olika aktiviteter som till exempel arbetsuppgifter och inlämningsdatum finns på kursens webbplats.

Om kursen

Inom marknadsföring behandlas marknadsföringens grunder för konsument-, tjänste- och industriella marknader. Exempel på innehåll: konsumenter, konkurrenter och omgivning samt företags strategiska och taktiska marknadsföringsplanering; marknadsföringsproblem som är relaterade till tjänsters karaktäristika; relationsorienterat synsätt kontrasteras mot det transaktionsorienterade.

Kursen utgör tillsammans med kurserna Affärsredovisning med tillämpad företagsekonomisk analys, Organisation I. Individen och gruppen i organisationen och Ekonomisk kalkylering första terminens studier i företagsekonomi vid Campus Gotland.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Kontakt

Studieadministrationen vid Campus Gotland

E-post: studentservicecampusgotland@uadm.uu.se