Beställ egen vald IT-utrustning
Notera
Vi har just nu längre leveranstider än vanligt vid beställning av en ny dator eller annan hårdvara. Detta beror på att universitetet inför det nya e-handelssystemet Proceedo och vi har fått fler beställningar än vanligt.
Vi vill därför uppmärksamma dig på att det tar längre tid än vanligt, det kan ta flera veckor extra innan den kan levereras.
Har du speciella behov eller önskar beställa specifik utrustning som inte representeras i listan över rekommenderad IT-utrustning, följ då instruktionen nedan för att initiera din beställning. Du kan bli kontaktad för att diskutera alternativ och anpassning innan beställning genomförs.
- Ta fram en egen lista på IT-utrustning du önskar beställa. (Information finns bland annat på Produktwebben.)
- Kontakta prefekt eller motsvarande ekonomiskt ansvarig för godkännande.
- Fyll i beställningsformuläret nedan.
Notera
Val av IT-utrustning utöver vad som rekommenderas kan innebära extra kostnader för installation och support.
Beställningsformulär egen vald IT-utrustning
Hjälp att fylla i formulär
I formuläret ska du fylla i följande uppgifter:
Ledtext i formuläret | Vad du ska fylla i |
---|---|
Beställningen avser (anställd) | Namn på nyanställd |
Avdelning, institution eller motsvarande | Avdelning, institution eller motsvarande |
Projektnummer | För debitering av beställningen. Ange, institutionens, avdelningens eller motsvarande projektnummer i Raindance. Vet du inte vilkent nummer du ska använda kan du fråga din chef eller kontakta ditt lokala ekonomistöd. |
Chef som godkänner beställning | Namn på godkännande chef |
IT-utrustning | Produktnamn/Modell och tillverkarens artikelnummer på varje produkt du önskar beställa. |
Kommentarer | Eventuella kommentarer kring din beställning, t ex Raindanceprojekt eller önskat leveransdatum |