IT-support


  • Problem med portalen
    Gäller från 2025-04-17 15:00 Just nu är det problem att beställa eller utöka lagringsytor med hjälp av självserviceportalen my.storage.uu.se. Felsökning pågår.

Välkommen att kontakta oss i alla frågor som rör IT och telefon.

Gäller din fråga ett separat avtal med UIT så glöm inte att ange din referens, exempelvis ÖK-XXXX.

IT-support vid Uppsala universitet

Supportportalen – skicka in och följ dina ärenden (inloggning krävs för självservice)

E-post: itsupport@uu.se

Telefon: 018-471 44 00 (vardagar 08.00 – 16.30)

Öppettider för drop in vid våra servicepunkter

IT-support vid Region Uppsala / Akademiska sjukhuset

Support och felanmälan
(inloggning krävs för självservice)

E-post: it-support@regionuppsala.se

Telefon: 018-617 90 90 (vardagar 07.30 – 16.45)

Just nu har vi fördröjda leveranstider av IT-utrustning. Vi arbetar så fort vi kan för att leverera din beställning.

Universitetsgemensam IT (UIT) arbetar med gemensam ärendehantering för att kunna ge snabb och effektiv IT-support. När du kontaktar oss får du hjälp direkt eller så ser vi till att ditt ärende tas om hand av rätt funktion inom avdelningen. Behöver vi återkoppling från dig skickar systemet påminnelser automatiskt. Avslutade ärenden är öppna för återkoppling via e-post i en vecka innan de arkiveras.

Vi strävar efter så korta handläggningstider som möjligt men vissa mer komplexa ärenden kan ta lite längre tid att lösa. Då ser vi till att hålla dig uppdaterad om status i ditt ärende. UIT arbetar kontinuerligt med att utveckla vår service och erbjuder ett samordnat, effektivt och verksamhetsnära IT-stöd för hela Uppsala universitet.

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

Uppsala universitet på facebook
Uppsala universitet på Instagram
Uppsala universitet på Youtube
Uppsala universitet på Linkedin