Upptäck Uppsalas och Visbys omgivningar

Vill du se vad som finns bortom centrum, campus eller ditt bostadsområde? Det finns mycket att upptäcka utanför Uppsala och Visby. Här är fina utflyktstips för dig som är ny i stan eller som inte ännu har utforskat dina omgivningar!

Upptäck Uppsala på två hjul

För både studenter och arbetande är Sveriges fjärde största stad förknippat med en särskild typ av färdmedel: cykeln! Så vart kan du ta din tvåhjulade vän på utflykt? Vi listar fyra smultronställen i Uppsala att besöka med cykel! De är alla tilltänkta dagsturer och själva cykelresan tar mellan 30 minuter och en dryg timme från centralstationen enkel väg.

Smultronställen i Uppsala

Utforska Gotland utanför muren

Stanna till vid mysiga kaféer, gårdsbutiker och loppisar. Upptäck små gömda stränder och upplev historiska sevärdheter som du passerar längs vägen. Här är sju tips på utflykter att göra på Gotland.

Utflykter på Gotland