Boka tid eller kom på drop-in

Boka tid för handledning

Språkverkstaden erbjuder tider för handledning alla vardagar på kontorstid. Varje handledningstillfälle varar högst en timme. Du kan välja om du önskar boka handledning online via Zoom eller på campus i Uppsala eller Visby. Uppsala universitet använder verktyget Zoom för digitala möten. Installera Zoom om du inte har gjort det.

Efter att du har skickat in bokningsformuläret får du ett mejl med förslag på tid för handledningsmötet. Observera att handledningen inte är bokad förrän du har svarat att du vill ha den föreslagna tiden. När bokningen är klar får du information via mejl om mötet och uppgift om den handledare som du ska träffa.

Kom ihåg att

• bekräfta att du vill ha den föreslagna tiden
  • avboka i god tid om du inte kan komma.

Drop in-handledning

Drop in-handledningen är kort och passar när du har en begränsad fråga om tal, språk och skrivande. Den sker online via Zoom på måndagar mellan kl. 15 och 16.

Om du måste avboka

Det är viktigt att du meddelar om du inte kan komma på en bokad tid. För att vi ska kunna erbjuda tiden till en annan student behöver du meddela oss minst två dagar i förväg.

Studenter som upprepade gånger avbokar sent utan giltig anledning eller inte meddelar oss kommer inte att erbjudas ytterligare tider i Språkverkstaden.