Logga in i Primula som timavlönad

Innan du loggar in i Primula webb första gången

1. Fyll i dina personuppgifter enligt information från din HR-generalist/motsv
  2. Ett automatiskt mail skickas till dig med info om hur du ska logga in
  3. Vänta 1-2 arbetsdagar innan du loggar in
  4. Logga in enligt information i det automatiska mailet

Detaljerad information

Du som timavlönad ska innan rapportering av ditt första arbetstillfälle i Primula webb fylla i dina personuppgifter i ett formulär, detta för att du behöver registreras i lönesystemet och för att du ska få information om vilket inloggningsalternativ som är aktuellt för dig. Länken till formuläret får du via din HR-generalist//motsvarande på din institution/motsvarande.

Efter ifyllnad av formuläret får du som timavlönad ett automatiskt mail till den E-post du angav i formuläret inom ca 5 minuter med information om vilket inloggningsalternativ som är aktuellt för dig. Det finns två olika alternativ för inloggning, alternativen framgår nedan under Inloggningsalternativ.

Observera att det tar 1-2 arbetsdagar innan du som timavlönad blir registrerad i lönesystemet och kan logga in första gången i Primula webb, efter att formuläret med personuppgifter enligt ovan har fyllts i.

Inloggningsalternativ

Det finns två olika inloggningsalternativ för dig som timavlönad. Vilket alternativ som är aktuellt för dig får du information om i det automatiska mailet som skickas efter ifyllnad av personuppgifter i formuläret enligt ovan, läs mer under rubriken Före din första inloggning i Primula webb. Innehållet i det automatiska mailet framgår nedan.

Du har ett aktivt konto i den gemensamma webbinloggningen (AKKA). Logga in i Primula webb med ditt användarid och lösenord A. Om du har glömt ditt lösenord kan du läsa mer om hur du går tillväga via länken i högerspalten.

Om du inte finns upplagd som användare i Primula sedan tidigare tar det 1-2 arbetsdagar innan din användare är aktiverad.

För att logga in i Primula webb ska du använda ditt personnummer som användarid.

Det tar 1-2 arbetsdagar innan din användare är aktiverad och du kan logga in. Ange därefter ditt personnummer (ÅÅÅÅMMDDXXXX) som användarid och välj "Skicka lösenord" för att få ett engångslösenord skickad till din E-post. Obs! Engångslösenordet är endast giltigt i 5 dagar och byts till ett nytt lösenord vid den första inloggningen.

En länk till personnummerinloggningen framgår i det automatiska mailet, det är inte samma länk som för inloggningsalternativ 1. Om du som timavlönad, vid framtida registrering, inte har tillgång till länken för personnummerinloggning i Primula webb som skickas i det automatiska mailet kontaktar du din HR-generalist//motsvarande på din institution/motsvarande. Du behöver inte registrera dina personuppgifter på nytt.