Möteshantering i Sharepoint
Förstudie: SharePoint som ersättare av dagens mötesytor i MP och för universitetsdirektörens beslutsmöte
Mål och syfte
Mötesytorna i Medarbetarportalen (MP) utvecklades 2012 för att vara ett stöd i formella beslutsmöten. Idag finns drygt 200 Mötesytor i MP.
Plattformen Liferay har nått ”end of support” i april 2022 och en ersättare för dess funktioner, däribland Mötesytorna, behöver tas fram. Denna förstudie syftar till att utröna om SharePoint kan ersätta den funktionalitet som idag finns i Mötesytorna i MP och systemstödet för universitetsdirektörens beslutsmöte.
Organisation
Uppdragsgivare: Universitetsdirektör Caroline Sjöberg
Förstudieansvariga: e-områdesansvariga e-området Samarbets- och projektstöd: Måns Östring och Annika Ohlsson
Arbetsgrupp:
Martin Ekström, E-koordinator IT, UIT
Patrik Wallin, Verksamhetsutvecklare, planeringsavdelningen
Julia Ternhag, Akademisekreterare, planeringsavdelningen
Magdalena Flemström, dokumenthandläggare, juridiska avdelningen
Johannes Hägg, IT-arkitekt, UIT
Extern SharePoint-konsult
Övrig expertis adjungeras till arbetsgruppen vid behov
Referensgrupp:
Linda Lundberg, Akademisekreterare, planeringsavdelningen
Pernilla Lönner, Akademisekreterare, planeringsavdelningen
En representant från respektive områdeskansli
Utvalda ägare av nuvarande mötesytor
Diarienummer
UFV 2022/404